Asus utmanar Kinect med Wavi Xtion

Permalänk
Melding Plague

Asus utmanar Kinect med Wavi Xtion

I samarbete med samma företag som står bakom tekniken i Microsofts rörelsetillbehör Kinect tar Asus fram ett eget alternativ som fungerar till vanliga persondatorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Låter lite tveksamt om det kommer fungera så värst bra då allt är trådlöst, men vad vet jag? tekniken utvecklas fort

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Medlem

Hade tyckt det vart kul att ha nått sånt till datorn. inte till alla spel men vissa iallafall

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Springa runt i vardagsrummet och spela crysis eller modern warfare kombinerat med 3D.. Ta skydd bakom soffor för maskin gevärseld vore ju rätt ballt..

Permalänk
Medlem

Kan man koppla in en mus och tangentbord i den också eftersom den har usb?

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Koppla den till en z-box så känns allt perfa sen

Permalänk
Medlem

Fail, enda jag kan säga.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Smidigt säger jag, hade inte använt den för spel utan mer som interface till diverse program, eller hobbyprojekt. Pausa film, hoppa till nästa avsnitt, ganska skönt. Beroende på vilken som blir best utav Kinect och Wavi för hemanvändning så tror jag nog att det blir en investering i någon utav dem kanske senare detta året om det kommit ut något riktigt bra interface för linux.

Visa signatur

Ursäktar min wall-of-text.

Permalänk
Medlem

Tycker det är jävligt kul att de fortsätter satsa på sånt här. Även om folk verkar lessna på kinect-spel rätt fort så ser denna ut att kunna funka som mediacenter också. Rätt soft att vifta med armen för att sätta på filmer.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3