Så hur många har haft Magsjuka den här vintern?

Permalänk
Medlem

Så hur många har haft Magsjuka den här vintern?

Tyckte det var rätt intressant då jag själv otroligt nog slapp det den här gången, åtminstone än så länge

Permalänk

Har inte varit magsjuk på flera år.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Skrattar bäst som skrattar sist... Mobbade min familj för alla vart magsjuka o jag sa att mitt immunsystem var ogenomträngligt och bäst, menmen, sen blev jag med det :/ Var dock bara för 2 dagar

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer inte ihåg senaste gången jag var magsjuk. Väldigt många år sen iaf.

Permalänk
Medlem

Har inte varit magsjuk någon gång som jag kan minnas just nu. Kan ju varit när jag var typ 8 år eller så men det kommer jag inte ihåg i så fall. "peppar peppar"

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

..haft Magsjuka den här vintern?
Ingenting, peppar pepper..

Får vara glad och tacksam för så länge man klarar sig från eländet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

För ett par veckor sedan spydde mina 3 barn, alla magsjuka under samma helg, totalt 12 gånger under en och samma natt.
Jag och frugan sprang med hinkar, handdukar, nya lakan osv fram till ca halv fem på morgonen innan det värsta var över.
Ungarna slocknade och allt blev lugnt och tyst och det enda som påminde oss om kaoset var en tung, tjock odör av spy i hela huset...
Ibland är det underbart med barn
Det mest fantastiska med allt är väl att varken jag eller frugan blev dåliga...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk

Tror man har klarat sig ifrån det. Är dock rätt kass i magen rent allmänt och ibland är det så illa att man ligger och hulkar. Så skulle kunna ha haft nåt utan att egentligen veta om det, men tror inte det.

Permalänk
Medlem

Bara haft förkylning som så många andra som fortfarande inte är helt över. Slemhosta och skit. Riktigt segt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Har enbart haft lite ont i huvudet ett par tre dagar. Fast inget som påverkat min vardag någonting. Sällan man blir sjuk.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Var magsjuk senast när jag var liten.
För mig är magsjuka och maginfluensa bara några barnsjukdomar.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Skrivet av Madsoul:

Var magsjuk senast när jag var liten.
För mig är magsjuka och maginfluensa bara några barnsjukdomar.

Och glöm inte förkylning!

Annars magsjuka är väl något som sprids främst genom "dålig hygien"? Alltså att inte tvättar händerna m.m innan man stoppar något i munnen. Vilket förklarar varför det främst är barn som drabbas, sedan har man fått sjukdomen i bostaden så är den svår att hindra hur noggrann man än är med hygienen.

Annars jag själv har inte haft magsjuka på väldigt länge.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

många år sedan jag hade magsjukan faktiskt.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Har haft det en gång på vintern för några år sen tror jag. Vill inte säga vad det är eftersom det är äckligt.

Permalänk
Medlem

Tror jag hade det föra året men annars så var det längesen jag hade strul med mage på grund av virus, ofta berodde det på att jag har käkat massa godis som innehåller laxeringsmedel

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Första vintern på ett tag där jag inte blir magsjuk

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Lyckas alltid dra på mig någon form av vinterkräk sjuka men i år var mitt år! klarade mig
Därimot sjuknade far min in, undvek honom som pesten för att klara mig.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Brukar inte bli, men denna gång åkte jag på skiten för någon månad sen kanske. Dock varade det bara över en dag tack och lov. Misstänker starkt att sonen gav mig en släng då han var krasslig dagar innan.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Testpilot

Tror aldrig jag har haft magsjuka faktiskt, sjukdomar är för veklingar

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft magsjuka i hela mitt liv. Har enbart spytt när man har varit sjösjuk.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Har inte varit magsjuk på typ 10-12 år... Så jag va inte det denna vinter heller :p.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har inte varit magsjuk sen 1993.

Aldrig haft vinterkräksjukan heller, även om jag umgicks med en som hade det för några år sedan.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Jag tog det som ett bra tillfälle att bli 2 kg lättare på 3 dagar ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit magsjuk vad jag kan minnas. Visst har jag väl ätit något olämpligt någon gång men det har alltid varit helt över på ett par timmar i så fall.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Var magsjuk två gånger förra året när jag var i lumpen men förutom det har jag inte varit magsjuk på flera år.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Är sjuk som fan nu faktiskt. En djävulusisk feber, ont i halsen, sjukligt trött och det pissar från röven. Vet ifan om det är magsjuka dock.. En vanlig influensa kanske, har aldrig riktigt fattat skillnaden.
Hur som haver SUGER det. Kommer inte ihåg sist jag hade feber och jag hade banne mig glömt bort hur jäkla drygt det är.. Krya på mig!

Visa signatur

Vetenskap.

Permalänk
Medlem

har faktiskt varit heelt frisk hela vintern , får hoppas att det fortsätter så.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

har ej haft magsjuka på ca 3-4 år

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Har bara haft magsjuka en gång, konstigt nog. Är glad så länge jag slipper skiten

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Säsongar i sälen. Först blev alla på en restaurang sjuka (tre från min stuga jobbade där). Sen blev de andra två i stugan sjuka. "Fyfan vad bra jag är!" - Tänker jag, och spenderar sen två dygn på toaletten. Tror nog alla inom våran restauranggrupp vart magsjuka den här säsongen.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2