Permalänk

H70 och i7-870

Jag har överklockat min i7-870 till 3,7Ghz. Core temp visar högsta temperaturen i full load som 75 grader celcius dock bara i max en sekund då jag råkade kolla på mätaren just då :P. Men när jag skakar min h70 lite lätt, så skvallpar de, precis som om den är halvfull ?

kan detta ha något samband ?

Mvh

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nikkepikke:

Jag har överklockat min i7-870 till 3,7Ghz. Core temp visar högsta temperaturen i full load som 75 grader celcius dock bara i max en sekund då jag råkade kolla på mätaren just då :P. Men när jag skakar min h70 lite lätt, så skvallpar de, precis som om den är halvfull ?

kan detta ha något samband ?

Mvh

Vad har du för spänning? frekvensen har inte alls lika stor roll när det gäller värme

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Vad har du för spänning? frekvensen har inte alls lika stor roll när det gäller värme

jag har inte ändrat spänningen alls läste någonstans att vattnet i vattenkylare avdustar med tiden... ska man fylla på den på något sätt eller ?
fattar noll

tack

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown