Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
x200t.laptops.local
Registrerad
Nov 2010

212+ går på 100% konstant?

Tjenare folket.
Har en Hyper 212+ som går på 100 % hela tiden.
Hur gör jag den tempreglerad?
Mvh Mark

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Live long
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Markthegreat:

Tjenare folket.
Har en Hyper 212+ som går på 100 % hela tiden.
Hur gör jag den tempreglerad?
Mvh Mark

Gå in i Bios och under fliken "Hardware monitor" kan du aktivera silent mode i smart fan.:)

Asus P5Q-Premium / Core 2 Quad Q9550 / Corsair XMS2 DDR2 1066MHz 4x2GB / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Corsair HX 520w / Xigmatek HDT-S1283 / Samsung SSD 830 64GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Antec Sonata Elite / BENQ FP241W 24# /
Fri frakt Inet
Chappy 80cc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005

Jag kör också med en 212+ och har heller inte lyckats få den temperaturstyrd. Kan inte ens ända fläkthastigheten manuellt, trots att jag provat alla olika inställningar i BIOS. Eller är fläkten så pass tyst så att hastighetsförändringar inte påverkar ljudet? Har i alla fall inte märkt någon skillnad på CPU-tempen.

i7 4790K, 12GB 1600Mhz, Intel 520 SSD, ASUS Z97-A, 7950 Vapor-X , DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
x200t.laptops.local
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av JonnyRocker:

Gå in i Bios och under fliken "Hardware monitor" kan du aktivera silent mode i smart fan.:)

Tack! Mycket tystare nu.

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av boris_vodka:

Jag kör också med en 212+ och har heller inte lyckats få den temperaturstyrd. Kan inte ens ända fläkthastigheten manuellt, trots att jag provat alla olika inställningar i BIOS. Eller är fläkten så pass tyst så att hastighetsförändringar inte påverkar ljudet? Har i alla fall inte märkt någon skillnad på CPU-tempen.

Nej, du ska kunna höra det. Kontrollera att du har kopplat in den i CPU fan på ditt moderkort. Om det fortfarande inte fungerar kan du köpa en Zalman Fan mate och reglera hastigheten manuellt. Det är faktisk den lösningen jag föredrar då jag hatar fläktar som ändrar varvtal.

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk