Permalänk
Medlem

Vilken hade ni valt?

Sha boys! Har en relatit enkel fråga.

Vilken skulle ni ha valt?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580713

Eller

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=502731

respektive

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=604778

Baserat på priset, kylningen etcetc..

Välj nu inte den dyraste bara för ni e så "rika" haha om ni förstår vad jag menar.
vilken e mest prisvärd

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk

Följdfråga, vad är det som motiverar dig till att skaffa en sådan kylare överhuvudtaget istället för en vanlig (:?

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Har du plats i chassit skulle jag själv valt Noctua NH-D14 eftersom den inte bara slår dessa kylare (eller presterar lika) utan även kyler minnen osv som är runt omkring

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Avstängd

Sha sha, chainyboii här. Jag hade valt antec kuler h2O eller h70. Antecs kostar bara 500. Men råder dig till att titta på tester för att jämföra. Och sen vad som passar ditt chassi osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lon Höppö:

Följdfråga, vad är det som motiverar dig till att skaffa en sådan kylare överhuvudtaget istället för en vanlig (:?

Jag hatar oljud om du förstår vad jag menar.

Och wdont, jag har redan en NH-D14, men vill testa en av dessa!

tack chainz

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av am0berg:

Jag hatar oljud om du förstår vad jag menar.

Och wdont, jag har redan en NH-D14, men vill testa en av dessa!

tack chainz

Iofs fattar jag det med att testa nytt, men varken H50 eller H70 är tystare än D14. Cool it har jag inte testat men jag kan inte tänka mig den är i samma klass som D14. Behåll din D14 och köp evt. nya fläktar och fläktkontroll istället.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Om du hatar oljud, koppla på motstånden på fläktarna alternativt byt till tystare / effektivare fläktar? De andra modellerna kommer knappast vara tystare än D14 tyvärr.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Asså jag kommer inte ha dom där dåliga svarta fläktarna som kommer med. kommer isåfall köra med D14 fläktarna.
En annan anledning till att jag vill byta e för att D14 e stor åh ful..
Så antingen blir de en av dessa eller så drar ja på med ren vattenkylning rakt igenom!

åh som sagt! frågan va bara vilken som va bäst :/

tack
/Alex

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

Asså jag kommer inte ha dom där dåliga svarta fläktarna som kommer med. kommer isåfall köra med D14 fläktarna.
En annan anledning till att jag vill byta e för att D14 e stor åh ful..
Så antingen blir de en av dessa eller så drar ja på med ren vattenkylning rakt igenom!

åh som sagt! frågan va bara vilken som va bäst :/

tack
/Alex

"Stor och Ful".

Stor må den vara. Om den är ful så antar jag du menar fläktarna? Du kan alltid måla om dem. Svarta hade varit snyggt.

Förstår inte varför du skulle byta ut din kylare mot en SÄMRE bara för att de råkar vara snyggare?

Prestanda>Design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

Asså jag kommer inte ha dom där dåliga svarta fläktarna som kommer med. kommer isåfall köra med D14 fläktarna.
En annan anledning till att jag vill byta e för att D14 e stor åh ful..
Så antingen blir de en av dessa eller så drar ja på med ren vattenkylning rakt igenom!

åh som sagt! frågan va bara vilken som va bäst :/

tack
/Alex

Kör på ren vattenkylning då.

Inte nog med att det blir "snyggare" (jag tycker d14 är snyggare ett riktigt monster om man ska säga så) det blir även bättre kylning.

Men kostar långt över 500:-~

Permalänk
Medlem

Det handlar inte om prestanda i mitt fall... det handlar inte heller om pris.
det handlar bara om att jag hatar d14.
ni behöver inte ge mig era personliga tycken om min cpu kylare. frågan va bara vilken av de 3 ovanstående som va bäst. men det va tydligen för svårt att svara på.

tack åh hej.

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Vill du ha svar på vilken utav ovanstående, men du skiter i prestandan så varför frågar du ens? Välj det som känns bäst utifrån plånboken?
För vill du ha svar på prestanda så finns det tester bl.a. här på SweC.
Eftersom "design" kan ju inte vi välja vilken du tycker är snyggast. Du snackade något om ljudnivå högre upp, men sedan börjar du snacka om att du "kanske skall använda noctua fläktarna ändå" då blir den ju knappast tystare eller?

Känns bara lite wierd när du skall köpa något som är tystare men ändå skall behålla samma fläktar. Och du vill inte ha det som är bäst prestandamässigt?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)