Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2010

Hjälp med fläktar.

Hej, jo det är så att jag har ett R3 chassi. 3 Gentle typhoon fläktar och dem 2 som följer med. Dem som följde med tycker jag var helt värdelösa men iaf. Nu till mitt problem. Jo det är så att jag har svårt att bestämma mig om hur jag ska ha de 3 gentle typhoon 1850 RPM fläktarna. Jag har 2 i "taket" som blåser utåt och en där bak som blåser in. Undrar om det verkligen är det smartaste. Jag vill ha bra ventilation i hela chassit men om det ej är möjligt skulle jag iaf bli glad om det gick och få vid processorn och ram-minnena. Ska strax fixa ny processor kylare så fort min gamla dator blivit såld men iaf. Jo de 2 som följer med har jag satt längst fram och blåser innåt. Hur skulle ni haft det för bästa möjliga? Snälla hjälp mig nu

Förresten. Att ha en fläkt i botten som blåser inåt har jag hört rekommendationer om men jag kan tyvärr inte ha det förens jag har fixat en fin kabeldragning vilket jag inte orkar hålla på med iaf inte nu men kanske efter att jag bytt ut mitt 1155 moderkort.

Gigabyte 1070 G1 Gaming 8GB | I5 4690k @ 4.2GHz | 16GB ram @ 1600MHz | SSD 500gb | Qpad 8K | MK-85 RED | Logitech G930

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma (i Stockholm)
Registrerad
Jan 2010

Ha 2st GT som insug fram och under. En noctua nfp14 med lian li dammfilter fungerar bra på sidan. Sen kan du ha fractalfläktarna som utblåst

Fractal Design R3╠═►i7 860 3.8GHz╠═►RipjawsX 8GB
Noctua NH-D14╠═►XFX HD7970 (Ac Xtreme)╠═►Asus Xonar DX
Corsair HX 750W╠═►MSI P55A-GD65 1156╠═►Force GT 90GB|