Permalänk
Medlem

ATX nu, byta till Micro ATX?

Hej, nu är det så att jag har ett atx moderkort i min dator, och jag har kikat lite på ett uppgraderingspaket, som innehåller ett micro atx. Vad är det för skillnad på ATX och MIcro ATX förutom storleken? presterar ATX bättre än micro?

Tacksam för svar.

MVh

EDIT: Kommer micro atx att passa?

Permalänk
Skrivet av zabera:

Hej, nu är det så att jag har ett atx moderkort i min dator, och jag har kikat lite på ett uppgraderingspaket, som innehåller ett micro atx. Vad är det för skillnad på ATX och MIcro ATX förutom storleken? presterar ATX bättre än micro?

Tacksam för svar.

MVh

EDIT: Kommer micro atx att passa?

oftast samma sak, ibland är det lite meindra anslutningar på micro, vissa billigare micro kort klarar inte av större processorer pga watten..

det passar oftast, är ju standar mått=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

oftast samma sak, ibland är det lite meindra anslutningar på micro, vissa billigare micro kort klarar inte av större processorer pga watten..

det passar oftast, är ju standar mått=)

Tack så mycket!

Edit: Det var ett Asus Rampage, kostade 1800kr, det borde väl klara av en i7?

Permalänk
Skrivet av zabera:

Tack så mycket!

Edit: Det var ett Asus Rampage, kostade 1800kr, det borde väl klara av en i7?

tja, det står om man går in på spec om mederkortet. hinner inte kolla nu:/ men det borde inte vara några problem..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,