Pedagogiskt tidsfördriv framför datorn?

Permalänk
Medlem

Pedagogiskt tidsfördriv framför datorn?

Jag kommer att ha en hel del fritid över ett par månader framåt och behöver lite hjälp med att
komma på vad jag ska "slösa" den tiden på när jag sitter vid datorn.

Saker som att bli bättre på Office-paketet, slipa till tyskan, lära mig bygga hemsidor, programmera i något trevligt "språk" eller vad man nu kallar det, trimma upp photoshopkunskaperna, lära mig Sony Vegas, skapa musik i typ fruityloops och så vidare.

Grejen är att jag inte är riktigt säker på vad som är rimligt. Misstänker att programmering kan kräva en hel del tid och att man möjligtvis måste fokusera helt på detta.

Vad skulle ni välja att lära er?

Permalänk
Medlem

Tycker du ska Läs något du kommer ha nytta av i framtiden men även något som är roligt, menar om det är på din fritid kan det likaväl vara roligt? ^^ Jag sitter och läser en bok om Psykologi i olika former för att få mera kunskap inom området, då det är något jag kommer att studera/jobba med i framtiden.

Att bli bättre på office packetet är la en bra sak oavsett. Sedan bygga hemsidor är något jag själv satt med myyyyyycket förr, och kan lova dig att det inte är specielt svårt och något man kan döda "några" timmar (..några timmar menar jag med 12 timmars pass med för mycket kaffe ^^).

PS/EDIT: Ska väl tilläggas att du kan öva både Photoshop och dina HTML/CSS kunskaper, så tips är väl att lära sig grunderna för HTML/CSS och Photoshop, sedan bli bra/bättre på photoshop för att kunna göra snyggare sidor!

Med vänliga hälsningar
MS / Marcus

Permalänk
Avstängd

KUL att killar vill ha pedagogiska tidsfördriv framför datorn: jag blev chockad när jag läste rubriken, trodde inte detta var sant. Jag menar, många datanördar definierar ju "Pedagogiskt tidsfördriv framför datorn" som att onanera eller liknande.:P Om man frågar nämnda figurativa kille om detta verkligen är konstruktivt, så kan man få svaret:
-"Men visst är det konstruktivt, man får lära känna sin kropp mer och så får man ju röra lite på sig samtidigt som man sitter framför datorn!:D"...
(I alla fall den bilden jag fick framför mig avseende datanördar när jag läste rubriken:P)...

OnT: Skriv in dig på någon kurs på högskola/folkhögskola och läs gratis under lärarledda lektioner. OM det tvunget måste vara framför datorn, så hoppa på en distansutbildning.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

kill some n00bz @ cs

kanske bäst med någon form av distans utbildning så man har lite pli på sig annars kan det lätt bli att man slaktar lite för många n00bz på cs

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Sitt inte vid datorn, sitt runt datorn och tidsfördriva. Posta sen dina alster i sweclockers galleri och byggloggar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.