Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Lite om kylning

Tjenare, har förut fått för mig då jag har sett det förut på SpeedFan och HWmonitor att ena TMpin2 ligger på 79-80 grader? Samma gäller SpeedFan om jag inte misstar mig har jag sett det förut. Är det någon bugg då jag omöjligt har något som är 80 grader? Har försökt googla på TMPIN2 , i speedfan heter den temp3? Borde ses över. Tror dock inte detta stämmer då jag skulle haft en rätt pajj dator vid det här laget.

Tänkte också köpa 2 nya fläktar 140mm tror ni denna fungerar? https://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3604

Har förövrigt sett någon av mina kompisar som fick likadant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma (i Stockholm)
Registrerad
Jan 2010

speedfan är inte så bra, den fläkten ska fungera fint för 140mm platser

Fractal Design R3╠═►i7 860 3.8GHz╠═►RipjawsX 8GB
Noctua NH-D14╠═►XFX HD7970 (Ac Xtreme)╠═►Asus Xonar DX
Corsair HX 750W╠═►MSI P55A-GD65 1156╠═►Force GT 90GB|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nykarleby, Finland
Registrerad
Dec 2010

Har samma underliga problem... I Hw monitor står det att TMPin2 är 128C och i SpeedFan står det att det är -128C. Kan dock inte heller tro på detta

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av chainzaw:

speedfan är inte så bra, den fläkten ska fungera fint för 140mm platser

Jo , tänkte det:) Blir nog att köpa den

Skrivet av _oZZar_:

Har samma underliga problem... I Hw monitor står det att TMPin2 är 128C och i SpeedFan står det att det är -128C. Kan dock inte heller tro på detta

Kan tänka mig nu att det är en av moderkortets fläktuttag. Eller liknande, då jag bara använder en av dom på moderkortet resten av mina fläktar går till en 3-fläktarsstyrning:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av fillemangen:

Tjenare, har förut fått för mig då jag har sett det förut på SpeedFan och HWmonitor att ena TMpin2 ligger på 79-80 grader? Samma gäller SpeedFan om jag inte misstar mig har jag sett det förut. Är det någon bugg då jag omöjligt har något som är 80 grader? Har försökt googla på TMPIN2 , i speedfan heter den temp3? Borde ses över. Tror dock inte detta stämmer då jag skulle haft en rätt pajj dator vid det här laget.

Tänkte också köpa 2 nya fläktar 140mm tror ni denna fungerar? https://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3604

Har förövrigt sett någon av mina kompisar som fick likadant.

Testa coretemps , mycket bra program enligt mig

Citera så jag hittar tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2008

Hade du haft en cpu eller gpu på 80 grader hade det inte varit hela världen, det är kanske inte jätteoptimalt men dom flesta pallar dom temperaturerna också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Mar 2010

Endel sensorer är "döda" sensorer. Inget att bry sig om. Hade en sensor som visade typ 128 på mitt asus m4a78-pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Har någon lite tips på bra chassifläktar. Tänkte köpa 2 140mm och en 120mm. Tacksam för svar

Har också en idé för en jag tänkte mig https://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3604