Internet Explorer 9 lanseras den 14 mars

Permalänk
Melding Plague

Internet Explorer 9 lanseras den 14 mars

Microsoft avslöjar att Internet Explorer 9 släpps på måndag.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

De har onekligen lyckats med designen.

Permalänk
Medlem

Ni kanske ska ta bort videon. Ingen som har silverlight.

Permalänk
Medlem

Antar att jag är ingen då ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Antar att jag är ingen då ^^

Lär nog va rätt många som är ingen då

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Lär nog va rätt många som är ingen då

En råchansning så skulle jag säga att de är runt 90% som inte har de.

Permalänk
Medlem

Hoppas de har fixat buggen då med klistringen i aktivitetsfältet

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

varför skulle folk inte ha det?
kommer ju i windows update, hur lätt som helst att tanka ner det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

En råchansning så skulle jag säga att de är runt 90% som inte har de.

Då kan vi ju be SweC att göra en undersökning om hur många som har det. Det kommer som sagt med Windows update som jag tror de flesta har det.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Kan inte se videon, gissar på att jag inte fått något Silverlight via update, om jag nu har det på optional installations, vad ska jag med det till?

Permalänk
Skrivet av Kenshiin:

Kan inte se videon, gissar på att jag inte fått något Silverlight via update, om jag nu har det på optional installations, vad ska jag med det till?

Du kanske ska ha det till att se på video?

Permalänk
Medlem

IE 9 ser ut att kunna vara riktigt bra, inget jag kommer att köra på själv men.

Jag har silverlight...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Även jag har silverlight installerat.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Oj vad vi inte väntat på den nya releasen.

Jag har förresten inte heller Silverlight. Sitter med jobbdatorn nu. Kanske har det på hemmaburken.

Permalänk
Medlem

Silverlight har man samma användning av som man har nytta av adobe flash (samma typ av program olika tillverkare(microsoft & Adobe)båda jättar, vill du inte ha programvara från flera tillverkare så får man nog byta till mac) Ska bli kul & testa IE9

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

En råchansning så skulle jag säga att de är runt 90% som inte har de.

Det är ca 70% som har Silverlight enligt riastat

Permalänk
Medlem

någon som kan säga om IE9 verkar bra?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

någon som kan säga om IE9 verkar bra?

Det verkar faktiskt lovande, har testat det nu genom att jämföra hastigheten på Google Maps.

Chrome laddar bilderna bra mycket segare och IE9 ger ett förvånansvärt flyt och man kan dra hur som helst utan lagg/bildladdning.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

någon som kan säga om IE9 verkar bra?

Har kört betan länge nu och den är det snabbaste jag använt. Tycker den laddar allt så snabbt och det är ett njutbart flyt hela tiden.

Edit, sköna killar i klippet ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Har kört betan länge nu och den är det snabbaste jag använt. Tycker den laddar allt så snabbt och det är ett njutbart flyt hela tiden.

Edit, sköna killar i klippet ;-D

Haha, fy vilken skön signatur

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Jag har kört betan och tycker att den är skitbra. Tog dock bort den eftersom jag inte kunde logga in på min bank. Men bankhelvetet lär få ordna det nu när den skarpa versionen kommer. Ser fram emot det.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Har kört mest Firefox senaste åren men måste säga att jag var mycket positivt överraskad av IE9, ska nog köra det när det släpps och se hur det fungerar över en längre period. Snygg, smidig, snabb och stabil va vad jag sett hittils!

Permalänk
Medlem

Det blir intressant att testa Internet Explorer 9, även om jag antagligen kommer fortsätta använda Opera 11. Även jag har Silverlight installerat förresten...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag gillar IE9 som f*n! Jag har använt de senaste versionerna av Chrome och Firefox, även de riktigt bra webbläsare. Jag föredrar dock ändå IE9 framför de båda.

Edit: Jag lyckades inte heller logga in på min internetbank med IE9. Jag hoppas att detta är löst när den skarpa versionen lanseras. Det är lite drygt att behöva använda en annan webbläsare för en sådan enkel sak.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Hade det också installerat innan men det verkade inte gilla GTA IVs kopieringsskydd, så fick ta bort det igen.
Annars var IE9 mycket trevligt!

Permalänk

Säger bara en sak:

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Avstängd

om bara IE hade stöd för AP

Permalänk

Skall slipstreama in IE9 i vår Win7 på måndag kväll och lägga ut ADMX filerna i AD. Vi rullar ut Win7 på jobbet i April. IE9 är kanon!

Permalänk
Medlem

De enda gångerna jag har använt Internet Explorer är när jag ska ladda ner firefox samt browsa nerladdade flashes.

Ska bli kul och se hur IE9 ser ut

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

Nån som uppdaterat och kunnat logga in på bank? Man vill gärna att det fungerar då det är den enda webbrowsern som verkar funka med min bank.

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW