Nätaggregat från ACE får försäljningsförbud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Dec 2004

Nätaggregat från ACE får försäljningsförbud

Elsäkerhetsverket har beslutat om försäljningsförbud för "AC-620RD+ Raw Deal" från ACE.

http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Produktsakerhet/Forsaljnin...

I am Thon, eat my spread!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Haha, lika bra tbh.

Core i9 9700X | Nvidia 1080 Ti | Corsair Dominator 64GB | Caselabs SM8 | ASUS R6A | Seasonic Titanium 1000W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Dec 2008

Elsäkerhetsverket ftw!

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköööping
Registrerad
Dec 2007

Värmde att få läsa detta, en sådan nätdel ska inte få säljas. ACE ångrar nog sig idag, deras anseende hos datoranvändare och återförsäljare måste vara så lågt att verksamheten blir en förlustaffär snart.

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2003

ahhhh föredömligt. Med tanke på EU's krav på energieffektivisering så kan man ju hoppas på ett förbud mot nätdelar som inte uppfyller 80+ certifieringen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jun 2007

visst ace gjort dåliga nätagg..men dom verkar ju vara helt okej på annat elr?

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Andyah:

visst ace gjort dåliga nätagg..men dom verkar ju vara helt okej på annat elr?

Ja de har ju schysta budgetchassin, Ecco 220 och 250 är riktigt fina till smidiga kontorsdatorer.

Intel Core i5 750 @ 3,8 GHz | Thermalright HR-02 Macho | Gigabyte P55-UD4 | 16GB Corsair Vengeance LP | Gigabyte GTX 670 Windforce | 120GB Intel 330 & 60GB Corsair Force | EVGA G2 750W | Antec P280 | Asus Xonar D1 | Viewsonic VX2268wm 120Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2010

bortsett från deras agg så gör dom rätt schyssta grejjor med bra pris. har rätt myckt ace prylar och allt funkar utan anmärkning.

Synd att dom förstört sitt rykte med deras skit agg

Sitter utan dator för tillfället :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Grasp247:

bortsett från deras agg så gör dom rätt schyssta grejjor med bra pris. har rätt myckt ace prylar och allt funkar utan anmärkning.

Synd att dom förstört sitt rykte med deras skit agg

Japp :/ Har mus från ace osv, synd att såfort nån nämner ACE så tänker man på nätagg.

What evah! i'll do what i want!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dals-Ed
Registrerad
Jul 2007

Har med en mus ifrån ace och tycker den funkar hur bra som helst. Dock synd med aggregaten :/

I7 4930k @ 4,3ghz -I- H100i -I- Msi x79 gd65 (8d) -I- Sapphire 290 tri-x OC -I- 16gb Corsair vengeance 1600mhz -I- Chieftec nitro 650w -I- Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows8.1 pro -I- Fractal R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av ceogar:

Japp :/ Har mus från ace osv, synd att såfort nån nämner ACE så tänker man på nätagg.

Har oxå mus men även chassi, högtalare, hörlurar och tangentbord och allt fungerar klockrent

Sitter utan dator för tillfället :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Electronic:

ahhhh föredömligt. Med tanke på EU's krav på energieffektivisering så kan man ju hoppas på ett förbud mot nätdelar som inte uppfyller 80+ certifieringen.

+1

Det är är kortsiktigt och snålt att köpa billiga grejer som är mindre effektiva och går sönder snabbare, men ur konsumentens perspektiv kan man ju tyvärr förstå det. För att skapa en sund utveckling så skulle man kunna börja på 80 Plus-nivå, några år senare förbjuda allt under 80 Plus Bronze, sen 80 Plus Silver osv. En dag så kanske alla nätagg är 80 Plus Platina, vem vet? De tillverkare som vill hänga med i utvecklingen måste satsa allt på teknikutveckling, och ingen plats kommer finnas för undermåliga produkter längre...

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007

Fast 80+ märkningen är väll ingen garanti att man köpt bra agg och alla bra nätagg har väll inte den märkningen?
Var ett par år sen jag kollade upp 80+.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av panpo98:

Fast 80+ märkningen är väll ingen garanti att man köpt bra agg och alla bra nätagg har väll inte den märkningen?
Var ett par år sen jag kollade upp 80+.

Inte direkt men dessa nätagg är testade för att uppfylla vilkoren och därmed sorteras farliga agg bort. Tror du att ett nätagg som pajar under ett certifieringstest skulle få certifikatet om det lyckas hålla sig inom toleranserna en liten stund för att sedan gå sönder och i värsta fall börja brinna?

Nej trodde väl det. CE-märkningen går tyvärr till på ett annat sätt och borde göras om helt från grunden.
80+ certifieringen borde vara obligatorisk och som en skrev ovan, med åren hja ribban och förbjuda produkter som inte uppfyller en viss nivå. Fast det är ju klart, man har ju blivit lite "miljöskadad" av kurserna man läst, särskilt Energi och miljö-kursen jag läste i höstas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Mar 2003

Fäller en lyckotår

- Allt om nätagg - Jag är inte nörd, jag är entusiast :) -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Synd att de inte var tvungna att återkalla dem också.

Jag rear ut min själ, allt ska bort - - Fractal Design Define R3 | Corsair RM750i | Corsair H100i GTX & 2 x Noctua NF-F12 PWM | XFX DD R9 280 3GB & Sapphire Dual-X R9 280X 3GB OC | 840 PRO 128 GB + 850 PRO 128 GB + Spinpoint F3 1 TB + NETGEAR ReadyNAS RN204 2x8 + 2x6 TB RAID5 & Synology DS216se 2x3 TB JBOD | BenQ XL2411T + AOC E2461FWH + AOC E2476VWM6 | Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red + Logitech G502 | ASUS FX502VM-DM265T/GL502-VMZ + 24 GB RAM + Intel 600p M.2 256 GB + 850 EVO 500 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2011

köpte ett ace raw deal 520W och jag skulle tro att jag ha hett sönder ett nvidia 9800gtx + moderkort + radeon 4870^^ grafikkorten dör efter 1-2 min spelande, moderkortet får felmedelande och bluescreen hela tiden^^ radeon kortet har vita pelare med svarta/röda ränder och datorn startas i 640x ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jun 2007

grattis, snålheten kostar en slant

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2011

nä det handlade väl inte om pengarna mer kanske okunskap^^ frågade efter ett agg på ca 500W och då fick jag d i handen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

En kommentar kring detta!
Jag upptäckte precis att jag har just denna 620W modell i min dator. Det står att man kan reklamera varan till butiken. Vad innebär detta i praktiken? Jag är sugen på att byta PSU (konstigt va?) och det hade inte varit fel att kunna lämna tillbaks det här skräpet och få pengarna tillbaks som jag sedan kan använda på en betydligt bättre PSU. Frågan är bara: Kan jag reklamera den här även om jag inte upplevt några problem med den än så länge?

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.