Permalänk

Hjälp till överhettad dator

Hej!

Jag har en Asus G-73 (köptes i Augusti för 15 lax). Har en cooling-pad som är ett par år gammal och inte fungerar optimalt, men eftersom G-73an ska ha såpass bra kylning så tänkte jag att ja inte behövde investera i det.

Hur som, jag har inte haft problem med kylningen tidigare förrän jag började spela Dragon Age 2 idag och datorn stängde ner ganska fort pga. överhettning. Samma sak hände 1h senare när jag spelade samma spel.

Hur bör jag göra för att åtgärda detta? Köpa ny cooling-pad (vilken är bäst isåfall?) eller finns det någonting jag kan göra direkt med min dator?

Permalänk

Köp stationär..

Permalänk
Skrivet av druchiini:

Hej!

Jag har en Asus G-73 (köptes i Augusti för 15 lax). Har en cooling-pad som är ett par år gammal och inte fungerar optimalt, men eftersom G-73an ska ha såpass bra kylning så tänkte jag att ja inte behövde investera i det.

Hur som, jag har inte haft problem med kylningen tidigare förrän jag började spela Dragon Age 2 idag och datorn stängde ner ganska fort pga. överhettning. Samma sak hände 1h senare när jag spelade samma spel.

Hur bör jag göra för att åtgärda detta? Köpa ny cooling-pad (vilken är bäst isåfall?) eller finns det någonting jag kan göra direkt med min dator?

Mitt förslag är att köpa en ny cooling-pad.
Bärbara datorer har ofta ganska dålig kylning

Permalänk

Någon som har något förslag på en bra cooling-pad?

Permalänk

Luft på burk vid ventilationshålen brukar göra susen på bärbara, lätt att det dammar igen.
Onödigt att köpa en ny cooling pad enligt mig, den ska ju klara full load utan extra kylning.

Permalänk
Medlem

Rengör datorn först.
Jag har en zalman cooler till övers, köpt i somras för 500-600kr. Funkar ypperligt, men jag har köpt stationär dator till att spela på

Permalänk

dammsög fläktgallren, räcker det som rengörning?
hur fungerar luft på burk? låter wierd

Permalänk
Skrivet av druchiini:

dammsög fläktgallren, räcker det som rengörning?
hur fungerar luft på burk? låter wierd

Stick in på Kjell & Company / Clas Ohlson och köp Luft på burk, det är komprimerad luft.
Tip of the day, håll den INTE upp och ner, och blås inte för hårt