Permalänk
Medlem

Bästa 120mm PWM-fläkten?l

Hjälp mig att hitta en bra pwm-fläkt för min Noctua NH-U12P. Kör med en nervoltad Scythe GT 1850 idag, på ca 1380rpm. Finns det nån pwm som trycker lika bra med luft som GT? Skulle vilja låta moderkortet sköta styrningen av fläkten automatiskt för att få en tystare burk vid låg belastning. Och jag vill inte behöva skruva på kontrollers hela tiden.

För övrigt så är GT'n bättre än Noctuans orginalfläkt NF-12P i samma hastighet men ändå tystare. Iaf i mitt chassie. GT är enligt mina erfarenheter bättre än Noctua på både ljudnivå och luftförflyttning.

Edit: Akasa Apache AK-FN057, är det nån som vet nått om den?

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro Processor: i7-4770K @ 4,0 Ghz Kylning: Noctua NH-U12P SE2 med en Scythe GT 1850rpm Minne: 8 Gb Corsair Vengeance LP 1600 Mhz Cl 9 Grafik: MSI 970 Gaming 4GB @ 1300/1502/7500 Mhz Hårddiskar: Samsung 840 Pro 256Gb SSD(OS) + Samsung Spinpoint F3 500Gb + WD Caviar Blue 640Gb Nätagg: Corsair AX850 Chassie: FD Define R3 med 5 st Scythe GT 120mm, 3 in och 2 ut + moddad hårddiskbur för bättre ventilation. OS: Windows 7 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ebbard:

Hjälp mig att hitta en bra pwm-fläkt för min Noctua NH-U12P. Kör med en nervoltad Scythe GT 1850 idag, på ca 1380rpm. Finns det nån pwm som trycker lika bra med luft som GT? Skulle vilja låta moderkortet sköta styrningen av fläkten automatiskt för att få en tystare burk vid låg belastning. Och jag vill inte behöva skruva på kontrollers hela tiden.

För övrigt så är GT'n bättre än Noctuans orginalfläkt NF-12P i samma hastighet men ändå tystare. Iaf i mitt chassie. GT är enligt mina erfarenheter bättre än Noctua på både ljudnivå och luftförflyttning.

Edit: Akasa Apache AK-FN057, är det nån som vet nått om den?

Är Scythe Gentle Typhoon en "äkta" pwm-fläkt? Jag trodde det var en 3-pins fläkt med medföljande adapter?

Permalänk
Antielefant
Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv

Zcenicx: Fast det där är ingen Gentle Typhoon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Zcenicx: Fast det där är ingen Gentle Typhoon.

Ingen som bett om en länk till GT

OnT: Bästa-fläkten-frågan kommer du aldrig få ett svar på, tyvärr.. Finns lika många svar som frågor. Och fler fläktar. Och få(knappt några) ordentliga tester. Jag har letat. Hittade en(!), som jag tyvärr tappat bort länken till. D:

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurtone:

Är Scythe Gentle Typhoon en "äkta" pwm-fläkt?

Nix, och det är ju därför TS frågar efter en ny fläkt som är PWM.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.