Permalänk
Medlem

Cpu temp för hög?

God morgon Sweclockers.

Jag köpte en ny dator ifrån inet för ungefär en månad sedan, med cpun AMD phenom x2 550 black edition.
Jag försökte låsa upp de 2 sista kärnorna men utan resultat, vilket ledde till att jag behövde jag resetta bioset. Innan jag resettade låg jag idle på 28 grader och 35 i load, nu ligger den på 38 i idle och 43 i load.
Varför har temperaturen höjts ?
Vilka inställningar har med detta att göra ?
Hur fixar jag detta ?

Tack och hej
/mvh jakob

Visa signatur

AMD Phenom x2 555 4ghz// Gigabyte Radeon HD 6850// ASrock M3A770DE

Permalänk
Medlem

Längesen man körde amd men det kan inte vara att den vanligtvis klockar ner sig idle? Kolla om något sånt som är på dis. Tror det heter c&q men kan ha fel!

MVH

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Längesen man körde amd men det kan inte vara att den vanligtvis klockar ner sig idle? Kolla om något sånt som är på dis. Tror det heter c&q men kan ha fel!

MVH

Hittade Cool & Quiet nu, ska man enabla den eller ?

Visa signatur

AMD Phenom x2 555 4ghz// Gigabyte Radeon HD 6850// ASrock M3A770DE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jekwall:

Hittade Cool & Quiet nu, ska man enabla den eller ?

Om du översätter vad det betyder på svenska och du vill ha kallare och tystare dator så slå på =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

Om du översätter vad det betyder på svenska och du vill ha kallare och tystare dator så slå på =P

Den är påslagen men fortfarande hög temp, något annat tips på vad man kan göra ?

Visa signatur

AMD Phenom x2 555 4ghz// Gigabyte Radeon HD 6850// ASrock M3A770DE