Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Japan
Registrerad
Aug 2004

H67 överklock

Fick fel moderkort häromdan då jag beställde. Har läst att det ska vara nästintill omöjligt att klocka med H67 kretsen.
Moderkortet jag har är ett Gigabyte H67A-UD3H och har inställningar för överklockning i bios, har testat att ändra multipeln och även om frekvensen nu visar på 3,7 ghz (i5 2500k, stock 3,3 ghz) i bios så är den oförändrad i windows.
Någon som har samma kort eller krets och lyckats klockat?

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009

Kör med CPU-Z ovh kolla CPUns klock frekvens där istället, kan bygga i windows ibland.
när det gäller moderkortet så har jag inte så jätte mycket kunspak när det gäller SB moderkorten och dess överklocknings ''Features''
//Jonssown

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Whitetail 10.1

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

h67 är inte klockvänligt. Du kommer överklocka hela datorn vilket kan leda till korrupt data skrivet till hårdisken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Japan
Registrerad
Aug 2004

Jonssown: Har testat CPU-Z och flera andra men visar den i 3,3ghz.

jocke92: Låter vanskligt, får lämna tillbaks det då det verkar som att det är fel på integrerade grafikkkortet också.

Vilket kort rekommenderar ni till överklockning för en i5 2500k? Bör tillägga att där jag befinner verkar det endast finnas, MSI, Gigabyte och ASrock.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
önnebo
Registrerad
Dec 2006

skulle kört på gigabyte då, ett p67/z67

Billigt skit /\Z68 m-atx/\i5 2500K/\9600/\8g 1600mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av matt_hens:

Jonssown: Har testat CPU-Z och flera andra men visar den i 3,3ghz.

jocke92: Låter vanskligt, får lämna tillbaks det då det verkar som att det är fel på integrerade grafikkkortet också.

Vilket kort rekommenderar ni till överklockning för en i5 2500k? Bör tillägga att där jag befinner verkar det endast finnas, MSI, Gigabyte och ASrock.

Det sitter inget integrerat grafikkort grafikkort i moderkortet heller. Den sitter i cpun.