Internet Explorer 9 i skarp version

Permalänk
Melding Plague

Internet Explorer 9 i skarp version

Microsoft släpper den skarpa versionen av Internet Explorer 9. Den nya webbläsaren innehåller en mängd nyheter som GPU-acceleration och tätare integrering med Windows 7.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska testas

Visa signatur

Stay cool..watercooled...

Permalänk
Medlem

En massiv förbättring sedan 8:an. Kan definitivt ta upp kampen mot Firefox etc..

Permalänk
Medlem

Äntligen kommer den, men är den snabbare än google chrome ?

Permalänk
Medlem

Farsan lackade över att man flyttat bokmärkesfliken till andra sidan, fanns ingen anledning osv. osv.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

IE9, nya IE6?

Permalänk
Medlem

nu ska vi se hur denna fungerar då....

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Det var verkligen på tiden!
IE8 är ju en stenålders-läsare om man jämför med FF, Chrome och dom andra.

Permalänk
Medlem

Jag har kört betan ett tag, finns det något sätt att ha bokmärkena synliga? Så man slipper gå ner i någon meny.

Permalänk
Hedersmedlem

Om Sweclockers nyhet matchar Microsofts lansering, har de sansat sig och i alla fall strukit de tidigare felaktiga påståendena om att hela Webb plattformen skulle hårdvaruaccelereras.

Permalänk
Hjälpsam

OT: Gillar OSX bakgrunden till screenshotten

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Snygg layout, men hur stänger man av eländet cleartype ??

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt att XP inte har fått något stöd. Är ju trots allt ganska många som fortfarande kör den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är bra att de inte inkluderar stöd för det föråldrade WinXP. Vakna upp och lukta på 2010-talet.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Fonts i IE9 är fortfarande fruktansvärda, går inte läsa utan att man får ont i ögonen. Ser ut som det är fet stil och suddiga. Har ju rapporterats som fel sedan första betan kom ut och de har fortfarande inte fixat. Håller mig till Google Chrome.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av P-NILZ:

Farsan lackade över att man flyttat bokmärkesfliken till andra sidan, fanns ingen anledning osv. osv.

Tipsa din farsa om att högerklicka på ikonen och välja "Fältet Favoriter", lägg sedan favoriterna i mappar där. Mycket smidigare!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Vad erbjuder IE9 som inte firefox 4 eller Chrome har? hmm nä står nog över

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Ganymede:

Snygg layout, men hur stänger man av eländet cleartype ??

Usch. Det är en av anledningarna till att jag ger fullkomligen fan i IE. Cleartype my ass, det blir extremt obehagligt att surfa. Och kan man stänga av det så hade det varit vettigt, men det är fortfarande inte en webbläsare för mig.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv

Nu saknas bara en Adblock så man slipper all äcklig reklam överallt.

Permalänk
Medlem

verkar ju faktiskt riktigt fräscht och najs ju! Hurra för microsoft som varit duktiga!
Fixar någon tilllägg för bra gestures och adblock så kan det bli ett byte från trogna firefox.

Nån som vet ifall man kan ha gestures till windows förresten?

Permalänk
Medlem

Sorry MS. Too little, too late...

Permalänk
Medlem

Download manager? är de lika idiotiskt som med firefox nu då?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Det är bra att de inte inkluderar stöd för det föråldrade WinXP. Vakna upp och lukta på 2010-talet.

Finns nog ganska många företag men även privatpersoner som inte behöver / har möjlighet att uppgradera. Själv väntar jag tills jag knåpat ihop en ny dator (ca 6 månader) innan en ev uppgradering. Då jag inte spelar bryr jag mig inte om DirectX och allt sådant. Säkerheten i XP räcker för mig och då det rullar på snabbt och fint och helt buggfritt känns det lite onödigt. Nu kör jag iofs firefox så jag behöver ju inte IE9 men då jag pillar lite med webb-sidor kan det vara trevlig att få se dem med andra webbläsare också. Men får väll snällt be någon polare kolla sidan tills vidare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Usch. Det är en av anledningarna till att jag ger fullkomligen fan i IE. Cleartype my ass, det blir extremt obehagligt att surfa. Och kan man stänga av det så hade det varit vettigt, men det är fortfarande inte en webbläsare för mig.

Finns en inställning under Avancerat har jag för mig.

EDIT: Fel av mig...

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande inte att sätta flikarna nere i aktivitetsfältet för mig

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag undrar om m$ kommer blocka tilläggsprogram som rensar bort reklam.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Klart snabbare men fonten är suddiga vilket är oacceptabelt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Får testa senare när jag kommer hem. Måste installera IE nu när vi börjat arbeta med Sharepoint i skolan, på gott och ont.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganymede:

Snygg layout, men hur stänger man av eländet cleartype ??

Sök på "cleartype" i Windows (eller gå dit via Display settings) (Windows 7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag undrar om m$ kommer blocka tilläggsprogram som rensar bort reklam.

Simple Adblock funkar fint ihop med Explorer 9