Permalänk
Medlem

Vad anser ni som mest "nice"?

Hög clock (OVER 4000!!!!)

eller

En bra clock men med en VÄLDIGT låg Volt/spänning.

En tråd just for the lulz!

Vad värdesätter ni?

Permalänk
Avstängd

En bra klock med låg volt är tur ang. köp av CPU.

Hög klock med bra temps är resultatet av bra kylning, och lite kunskap.
Vad som är mest nice?
Ingen aning

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

En bra klock med låg volt är tur ang. köp av CPU.

Hög klock med bra temps är resultatet av bra kylning, och lite kunskap.
Vad som är mest nice?
Ingen aning

Haha, ganska sant det du säger, delvis.

Att klocka en non-BE är lite mer krävande än en BE iförsig.

En fin klock du har fått på din prolle för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

En bra klock med låg volt är tur ang. köp av CPU.

Hög klock med bra temps är resultatet av bra kylning, och lite kunskap.
Vad som är mest nice?
Ingen aning

Hög klock med bra temps och bra volt är väll nice antar jag:P Ser att du kör din CPU väldigt snabbt. NICE!=D

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem

100mhz hit o dit för att få ut maxklock gör så lite för program/spel men så mycket för värme/volt i processorn.

Jag röstar för sweetspot, en klock där man tycker där volten/värme och överklocken lirar bra tillsammans...

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Btw partynikko, kan din 1055:a vara en med tdp 95w? Verkligen jävligt låga volt...

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xamin:

100mhz hit o dit för att få ut maxklock gör så lite för program/spel men så mycket för värme/volt i processorn.

Jag röstar för sweetspot, en klock där man tycker där volten/värme och överklocken lirar bra tillsammans...

Vad är din sweetspot? Ser du kör på 3.9ghz, men vad är din temp och Vcore?

Själv lyckades jag fixa 3.8ghz på 1.275v, ganska nice om ja får säga det själv.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag värdesätter högsta möjliga klock så länge man håller spänningen nere på icke-extrema nivåer. Jag har inga problem med att köra rejält hög spänning, och temperaturerna brukar jag sällan ens bry mig om. Processorer blir omoderna så otroligt snabbt, så det är lika bra att nyttja varje processor till max om du frågar mig.

Permalänk

Körde på 4.4GHz med 955, dock för slöa fläktar på kylare, och för dåligt med luft i burken så gick inte ihop sig med prime95! Cirka 68grader, hehe. Snurrar just nu på 4GHz stabilt iallafall!

Mvh Daniel

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Vad är din sweetspot? Ser du kör på 3.9ghz, men vad är din temp och Vcore?

Själv lyckades jag fixa 3.8ghz på 1.275v, ganska nice om ja får säga det själv.

För att jag ska hålla 3,9 på min behöver den 1,48v. Faktisk har jag sänkt min till 3,8 där jag klarar mig på 1,45. Temp vet jag inte faktiskt. Kylaren Ultra-120 eXtreme i ett väldigt välventilerad tv-bänk gör att jag inte har några värmeproblem.

Kändes mer rimligt att köra 6 kärnor i 3,8 än 3,9 när jag ändå bara lyssnar på musik och kollar på film på datorn Har inte spelat ett enda spel på ett år med den.. Ändå är man där o överklockar. Sjukt är va det är..

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xamin:

För att jag ska hålla 3,9 på min behöver den 1,48v. Faktisk har jag sänkt min till 3,8 där jag klarar mig på 1,45. Temp vet jag inte faktiskt. Kylaren Ultra-120 eXtreme i ett väldigt välventilerad tv-bänk gör att jag inte har några värmeproblem.

Kändes mer rimligt att köra 6 kärnor i 3,8 än 3,9 när jag ändå bara lyssnar på musik och kollar på film på datorn Har inte spelat ett enda spel på ett år med den.. Ändå är man där o överklockar. Sjukt är va det är..

Ah nice

Min är faktiskt 125w TDP, konstigt nog.

Jag körde 4ghz @ 1.35v och klarade 14 timmar Prime95. Dock fick jag BSoD i Firefox och diverse spel, så fullt stabilt var det inte.

Ska se om ja klarar av mina vardagssysslor på 3.8ghz @ 1.275v.
Isåfall lär jag behålla den clocken

45c i Prime95 på denna clock & volt med alla chassifläktar avstängda och ett sketet chassi.

Funkar prima änsålänge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Ah nice

Min är faktiskt 125w TDP, konstigt nog.

Jag körde 4ghz @ 1.35v och klarade 14 timmar Prime95. Dock fick jag BSoD i Firefox och diverse spel, så fullt stabilt var det inte.

Ska se om ja klarar av mina vardagssysslor på 3.8ghz @ 1.275v.
Isåfall lär jag behålla den clocken

45c i Prime95 på denna clock & volt med alla chassifläktar avstängda och ett sketet chassi.

Funkar prima änsålänge!

Bara att gratulera till ett bra ex

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xamin:

Bara att gratulera till ett bra ex

Tackar

Dock så startar min dator om automatiskt om jag kör 4ghz på mer än 1.375v, en vanlig reboot, ingen BSoD eller Error.

Antar dock det är moderkortet som strular och inte CPUn som strular, men vet ej! Kan ju alltid hoppas det är moderkortet :x

Permalänk
Medlem

Klocka sa mycke man kan tills man maste dra pa mer flakthastighet sa att det later mer tycker jag Salange man kan kora flaktarna pa cpukylaren pa lagsta utan att varmen blir for hog tycker jag man kan pressa sa langt de gar

Permalänk
Medlem

Hög klock @ låg spänning, bra kylning och ljudlöst system. Det är vackert!