Permalänk
Medlem

Ny CPU Kylare - Viken skillnad!!

Ville bara dela med mig lite om min nyinköpta kylare, Cooler Master Hyper 212.
jag trodde aldrig att en så billig kylare kunde hålla temperaturerna på plats så väl.

innan jag bytte från original kylaren låg mina temps på 58c i load och 43 i idle. inte så mkt men fläkten fick jobba en del vilket resulterade i störande ljud.

var lite rädd då det var min första monterade kylare, ville inte att den skulle lossna eller dyl eller överhetta min CPU så jag startade CoreTemp och Asus AI SUITE direkt för att hålla koll på temperaturerna, och vilken skillnad!

direkt efter att datorn startat låg tempsen på 28-32 grader (IDLE)
när jag sedan startade spel (flera samtidigt) så gick temperaturen aldrig över 43-44c.
så om ni vill ha en bra kylare kan jag rekommendera denna STARKT! köp även till en extra fläkt för PnP effekt (fick lite tips från andra forummedlemmar) det var allt från mig, kolla på mina bilder om ni inte tror mig.
för "picz or it didnt happend" gäller fortfarande antar jag

ImageShack.us

Permalänk
Medlem

Riktigt najs de där

Permalänk
Medlem

Jo originalkylaren är ett skämt egentligen, tänk sedan att Noctua NH-D14 är minst 10grader svalare i load än hyper 212+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stealthbomb:

Jo originalkylaren är ett skämt egentligen, tänk sedan att Noctua NH-D14 är minst 10grader svalare i load än hyper 212+

Mera som 20grader vid lite klockning och säkert 30-40 när du skruvar upp spänningen rejält

OnTopic Nice har samma kylare och 43-44 load

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Vad har du för processor då? Testa att klocka cpun lite, ofta då som skillnaden blir ännu större:)

Permalänk
Medlem

Vad har du för processor? 19 grader low verkar väl lite lite? Har du en phenomII x6 så visar inte core temp rätt.

EDIT: Mitt fel Jag måste verkligen tänka efter lite mer innan jag gör inlägg

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Jag ligger på 31grader i idle med orginal kylare till en i5 650

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP