Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Bitter och arg pga vintern

Tja alla,

Är det bara jag eller känner ni med att vintern här i Sverige tar kål på det goda inom er? Jag blir lätt arg, frustrerad och irriterad och är allmänt bitter över hösten/vintern. Det går ut över stackars användare på internetforum ibland. Jag hatar det! Jag försöker hålla humöret uppe och det går ett tag men jag faller alltid tillbaka. Idag när jag vaknade och såg den förbannade snön ligga på marken som den jävla hunden i Duck Hunt kände jag sån trötthet bara. Om snön levde hade jag sprungit ut och huggit den med en kniv; röd snö överallt. Om snön och jag var gifta hade jag varit otrogen med åskan.

Jag känner att jag klarar inte av att bo i ett land med såna extrema fluktuationer. 6 månaders himmelrike fylld med aktivitet och glädje gentemot 6 månaders gråskalig limbo. Vad finns det att göra på vintern egentligen? Ut och supa skallen av sig, been there done that got the t-shirt säger jag bara. Några öl med polarna däremot är skoj men det händer inte så ofta pga att andra människor är också omotiverade.

Hur gör ni för att klara er under vintern? Känner ni likadant?

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Spelar datorspel och dricker sprit...

01000010011011110101101001101111

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002

Har själv inga direkta problem med vinterhalvåret. Utan det är väl mer att jag vet att det är rätt så vanligt att man kan drabbas utav höst och vinterdepressioner. Lite beroende på hur mycket ljus eller sol man får under dom mörkare årstiderna.

Men visst,.. mörka årstider gör det väl kanske inte till det bättre imot sommarhavlåret med sol och värme.

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

Man fryser, svär och klagar samtidigt som man väntar ut skiten. Det kan också vara rätt trevligt med kyla och snö, även om charmen har minskat betänkligt sedan man slutade med allt vad utomhusaktiviteter heter under vinterhalvåret. Dessutom kan vår och höst vara helt underbara årstider i sina bästa stunder. Och då behövs vintern trots allt.

Nä, jag tror jag trivs rätt bra med hur väder och vind växlar över året.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002

Har alltid lust och bygga en flametrower och smälta bort all snö! Jag är less, varje år är jag less.
Varför kunde i Sverige byta plats med typ Thailand eller något annat varmt land? Springa i shorts och skjorta varje dag som Charlie Sheen aka. Charlie Harper är min dröm!

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza'."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Börja åk snowboard eller skidor nästa säsong, det hjälper lite

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2009

nu blev jag sugen på att flytta till usa

Merlin SM8 - 4,5 GHz 5820K - Asus x99 pro - 2x Evga GTX 1080 FTW 2152 MHz- 16 GB Dominator Platinum 2800MHz - Samsung 960 1TB pro - wb red 4tb 2x - Evga supernova g2 850 - Custom loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

Jag känner mig bara frustrerad över vintern när jag ska måste ta mig fram med bilen genom snö och när jag betalar elräkningarna. I övrigt är det hur skönt som helst med en vettig anledning att bara kunna sitta hemma och nörda och mysa med en massa tjocka kläder på sig Mörkt och skönt nästan dygnet runt, och inte en massa kryp och shit. Man får tid till sina intressen och hobbys, och även träning.

Sommaren har väl sina sköna stunder också, men jag sitter nog och svär mer över den årstiden än vintern om jag ska vara ärlig.

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002

Man slipper svettas iaf..

Jag är helt ärligt hellre ute och arbetar i -25C än som i somras när vi var hos min sambos syster i sthlm.. Gammal bostadsrättslägenhet.. högst upp.. en riktigt ugn blev det.. fy satan

-> Citera för svar, tack =) <-
Komputter: MSI GT680R - Intel I7-2630QM 2.0GHz - Geforce GTX460M 1,5GB - 16GB Ram

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm såklart!:)
Registrerad
Maj 2009

Jag ber till Gud att han ska tänka om!:D;) Men då detta inte hjälpt har jag beslutat mig för att ta saken i egna händer och helt enkelt flytta utomlands!:)^^

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Tycker att det är riktigt skönt med massor av snö ute. Visst är det finns här på sommaren men man klarar inte av att sitta i 28 C och svettas..

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2006

Jag brukar hånskratta åt alla som fryser, kör fast, otrivs och klagar på vintervädret. När jag såg snön imorse blev jag enormt skadeglad p.g.a det trafikkaos som oundvikligen skulle följa. Sen är det kul att fara ut och åka lite längdskidor ibland om det är fint väder men sånt finns det alltför sällan tid med.

Jag har inte alltid varit en sån här odräglig typ. Det började när jag flyttade till Västerås (uppvuxen utanför Skellefteå) och förstod hur ovana alla sörlänningar är med vinter.
Men, TS, odla din skadeglädje över alla andra som inte gillar vintern så känns det nog bättre.

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Sep 2004

Vintern har blivit värre de senaste åren för mig. Börjar verkligen avsky den. Troligen för att det inte är mycket till sommar nuförtiden och för att jag spenderar den största delen av sommaren inlåst i en butik hela dagarna och bara får se det vackra vädret genom ett fönster. Det är nog DET som suger mest. Det är inte svårt att bli deprimerad av sånt. Sen är det bara mörker resten av året.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Cloudstone:

Det går ut över stackars användare på internetforum ibland. Jag hatar det!

Det gör inget Cloudstone, jag älskar dig ändå!

Jag håller med dig, man blir lite mer sne och lättirriterad på vintern faktiskt.
Nu har det ju börjat vända (iaf här jag bor), vi har haft skönt väder hela veckan med sol och plusgrader, idag kom det lite snö igen men den ryker lika fort igen.

Det börjar iaf vända nu min vän!
Får hålla ut sista biten :).

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Vintern är ju den bästa årstiden. Sommaren är för varm i detta landet.

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Derox:

Vintern är ju den bästa årstiden. Sommaren är för varm i detta landet.

Om det är sant, flyttar jag utomlands innan jag är 25!

Merlin SM8 - 4,5 GHz 5820K - Asus x99 pro - 2x Evga GTX 1080 FTW 2152 MHz- 16 GB Dominator Platinum 2800MHz - Samsung 960 1TB pro - wb red 4tb 2x - Evga supernova g2 850 - Custom loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Mar 2003

Spara semesterdagarna till vintern och åk iväg då, förstår mig inte på muppar som åker iväg på solsemester i Thailand när det är högsommar här hemma, visst det kanske regnar en del ibland men det kan man ta.

Hatar inte riktigt vintern, i storstan är det olidligt då det bara gnälls på bilister när det kommer lite flingor och folk tror dom kan köra som vanligt, drar man ut på landet så finns det vinteraktiviteter att göra typ åka skidor, åka skoter, pimpla.

- Allt om nätagg - Jag är inte nörd, jag är entusiast :) -

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2007

Alltså, helt jävla standard i Sverige.

"Äckliga vinter, kan det inte bli sommar snart!!!!"

Samma person 6 månader senare:

"Kan den här sommaren ta slut snart, går ju inte vara utomhus!!!!"

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Crippa90:

Jow, att svenskar gillar att gnälla är ju inte direkt nån nyhet ^^

-> Citera för svar, tack =) <-
Komputter: MSI GT680R - Intel I7-2630QM 2.0GHz - Geforce GTX460M 1,5GB - 16GB Ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lövstad
Registrerad
Maj 2005

Håll ut Cloudstone, nästa vecka blir det varmt. Vår på riktigt.
När körsbärsträden blommar (om några veckor) blir du glad igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jun 2007

gillar både sommar o vinter. finns ju lika mkt på vintern o göra som på sommaren bara man har lite i huvudet o rätt kläder på kroppen

"På sommaren kan du bara klä av dig tills du blir naken o fortfarande svettas. På vintern kan du klä dig tillräckligt mkt för att inte frysa"

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lövstad
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Andyah:

gillar både sommar o vinter. finns ju lika mkt på vintern o göra som på sommaren bara man har lite i huvudet o rätt kläder på kroppen

"På sommaren kan du bara klä av dig tills du blir naken o fortfarande svettas. På vintern kan du klä dig tillräckligt mkt för att inte frysa"

Man kan ju använda sig av vattenkylning på sommaren med, d.v.s. "bada".

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Crippa90:

Jag har aldrig klagat på värmen. Jag bodde i Brisbane, Australien i ett år, sommar året runt och sen kom tillbaks till Sverige i början på sommaren. Jag hade sommar i typ ett och ett halvt år nonstop och det var inget annat än helt jävla underbart. Nästan varje dag man vaknar så är det strålande solsken och 23 grader varmt. Jag tror att hela det här tänket att "Vintern är fin i sig, utan den hade man inte uppskattat sommaren" bara är något man intalar sig själv för att acceptera vintern. Sommar hela tiden ftw.

Tack ni som stöttar. Jag vet att våren kommer redan nästa vecka och det ska bli underbart! Men jag vill liksom inte glömma hur jobbig denna vintern har varit så jag tänkte kanske i samband med nästa att förbereda mig lite mentalt. Fesen har rätt, kanske åka på nån 2 veckors semester om pengarna tillåter mitt i december, bara för att påminna en själv om att livet inte behöver vara så sinnessjukt tråkigt.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

Själv så stör jag mig inte på vintern utan på allt folk som är så j***a negativa när det är vinter, deras dåliga aura kanske smittar av sig. Vintern är ju den roligaste årstiden (om det kommer snö och är minusgrader).:)

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsbyn
Registrerad
Maj 2002

Det är ju garanterat myggfritt iallafall

Mera COOP åt folket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Mar 2004

Damn, vilka kontrast.

Tsunami kontra snöflingor, ja, vi har det verkligen tufft!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jul 2008

Ni som hatar vintern verkar ju bo på fel ställe. Jag säsongar som liftskötare i Härjedalen, och tycker vintern är helt underbar. Ta den här dagen tex;
Går upp vid sjutiden och åker till jobbet, ser solen gå upp över fjället, snön glittrar i det första ljuset.
Kommer till jobbet och tar en kopp varmt. tar sedan skotern och åker upp till "kontoret". På tusen meters höjd ser man hela Härjedalen. Jag gör min vanliga check på sittliften och sitter sedan och solar resten av dagen. Efter stängning ser jag solen gå ner över Sånfjället när jag tar skotern nerför backen och styr bilen hemåt. Lediga dagar spenderas på skoter eller skidor ute i denna otroliga natur. Skulle inte byta bort denna del av året mot någonting annat och just nu är det som bäst, längre dagar, stabilare väder och bättre snö. Vi har haft 5- och skinande sol i snart 15 dagar i rad nu. Synd bara att sommaren är på väg och ska ta bort allt detta härliga med sin äckliga värme och jobbiga insekter och allt detta regn. Nej tacka vet jag vintern i fjällen!

-Citera alltid för svar-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av MulleEng:

Själv så stör jag mig inte på vintern utan på allt folk som är så j***a negativa när det är vinter, deras dåliga aura kanske smittar av sig. Vintern är ju den roligaste årstiden (om det kommer snö och är minusgrader).:)

Måste fan hålla med. det var bara jag som längtade efter vintern i min sällskapskrets! Men, saknar solen och sommarn lite också

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jan 2004

Jag har kommit fram till att bilhobbyn är rätt passande för svenskt klimat ändå! Du har en vår/sommar/höstperiod där du kan vara ute och finåka, dra på träffar, road trip:a och ha det bra i allmänhet. Strax innan vägsaltet börjar spridas köper du en vinterbil och lägger några helger på att få den som du vill. Sedan har du några vintermånader på dig att skruva på finbilen, det får väl tiden att gå. Samtidigt kan man med vinterbilen delta i vinterbils-cupen eller åka ut och sladda.

Men men, man ska ju vara bilfrälst. Och ha ett garage, den punkten saknas för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av SweZor:

Ni som hatar vintern verkar ju bo på fel ställe. Jag säsongar som liftskötare i Härjedalen, och tycker vintern är helt underbar. Ta den här dagen tex;
Går upp vid sjutiden och åker till jobbet, ser solen gå upp över fjället, snön glittrar i det första ljuset.
Kommer till jobbet och tar en kopp varmt. tar sedan skotern och åker upp till "kontoret". På tusen meters höjd ser man hela Härjedalen. Jag gör min vanliga check på sittliften och sitter sedan och solar resten av dagen. Efter stängning ser jag solen gå ner över Sånfjället när jag tar skotern nerför backen och styr bilen hemåt. Lediga dagar spenderas på skoter eller skidor ute i denna otroliga natur. Skulle inte byta bort denna del av året mot någonting annat och just nu är det som bäst, längre dagar, stabilare väder och bättre snö. Vi har haft 5- och skinande sol i snart 15 dagar i rad nu. Synd bara att sommaren är på väg och ska ta bort allt detta härliga med sin äckliga värme och jobbiga insekter och allt detta regn. Nej tacka vet jag vintern i fjällen!

http://mbark.se/gallerier/skotermod/fore2.jpg

Det där låter magiskt det måste jag säga, men med all respekt så bor inte du i Göteborg bland all slask, grått, snöblandad regn och blåst. Vintern är säkert fantastiskt för er som bor i fjällen, men inte för oss i städerna. Jag älskar naturen, så för mig känns det som naturen försvinner under vinterhalvåret för att sen komma tillbaka på våren. All liv och värme bara försvinner och kvar finns ett gråskaligt tomt skal av tysta deppiga människor och mörker.