Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Jan 2009

Temperatur!

http://byggdindator.blogg.se/

Gå in där så får ni se en överblick över mina temperaturer i min dator. Skulle vilja veta lite om det är någon temperatur som är ovanligt hög i så fall vilken?

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010

Inte så farligt. Ladda upp en bild när datorn är under load

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Inte så farligt. Ladda upp en bild när datorn är under load

Under load? Vad menas med det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Victor-93:

Under load? Vad menas med det?

när du belastar datorn, t.ex. när du spelar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av alexandernajafi:

när du belastar datorn, t.ex. när du spelar

Ok, men vad får inte temperaturen överskrida, typ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Victor-93:

Det beror på. Tex grafikortet ska inte bli över 100 Grader i dom flesta fallen och processorn är det olika på beroende på modell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Victor-93:

precis som han ovan skrev. Men det brukar även finnas ett skydd i bios som gör att om din processor är över 90 grader så stängs datorn av .. jag skulle rekommendera att i alla fall hålla den under 80 grader.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Jan 2009

Ok, tack för alla svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jan 2010

precis som han ovan skrev. Men det brukar även finnas ett skydd i bios som gör att om din processor är över 90 grader så stängs datorn av .. jag skulle rekommendera att i alla fall hålla den under 80 grader.

Rekommendera inte generella temperaturer utan att veta vad han har för processor. Det kan sluta illa. 80 grader är INTE säkert för alla processorer.

i7 6700k @ 4.7GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | Palit 1080 GameRock | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 3x2TB | Silverstone TJ08B-E | QX2710 | U2412M | AW2310 | Filco Majestouch MX Brown | Logitech G402

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av era909:

Rekommendera inte generella temperaturer utan att veta vad han har för processor. Det kan sluta illa. 80 grader är INTE säkert för alla processorer.

därför ska han hålla den under 80 grader. Eftersom han fråga efter ett värde så svarade jag. Vilken typ av processorer kan det sluta "illa" om man kommer upp emot 75-80 grader ? Och i mitt svar antog jag att han inte överklockar ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jan 2010

därför ska han hålla den under 80 grader. Eftersom han fråga efter ett värde så svarade jag. Vilken typ av processorer kan det sluta "illa" om man kommer upp emot 75-80 grader ? Och i mitt svar antog jag att han inte överklockar ...

De flesta AMD-processorer har ett angivet maxvärde en bra bit under 80 grader.

i7 6700k @ 4.7GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | Palit 1080 GameRock | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 3x2TB | Silverstone TJ08B-E | QX2710 | U2412M | AW2310 | Filco Majestouch MX Brown | Logitech G402