Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2010

Fraktat datorn, torn-kylare pajj ?

Har skickat in min dator till Komplett.se efter att den slutade fungera.

När jag ringde till kundtjänst och frågade vilka delar jag skulle skicka med så skulle jag skicka in hela datorn och dom skickade en låda jag kunde lägga datorn i.

Jag frågade även eftersom jag hade installerat ett "tornkylare" i datorn om jag skulle sätta i den gamla kylaren men hon i kundtjänsten svarade att jag inte behövde göra det så då tänkte jag "fine, får väll låta den vara i lådan".

Men det vart ju dumt tänkt. Nu när jag fått tillbaka den så är hela tornet sneböjd (se bild). Kan jag på något sätt vinkla tillbaka det eller borde jag kontakta Komplett och tacka för att dom har förstört min kylare? Får be om ursäkt om jag låter grinig men är trött och irriterad.
Kylaren är en NOCTUA NH-U12P SE2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jan 2010

Kontakta komplett.

i7 6700k @ 4.7GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | Palit 1080 GameRock | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 3x2TB | Silverstone TJ08B-E | QX2710 | U2412M | AW2310 | Filco Majestouch MX Brown | Logitech G402

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av era909:

Kontakta komplett.

Inte vackert du ring komplett å var riktigt irriterad så löser det sig nog

tip of the day, inet<3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Om du har skickat med Posten så kan det vara transportskada. Inte Kompletts fel isåfall.

1090T | GA-MA770T-UD3P | GTX 960 | 8 GB DDR3 | 480 GB SSD
Asus Book T100HA-FU029T | x5-Z8500 | 4 GB DDR3 | 64 GB | AC66U

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

Det tar du givetvis med komplett, enskilda supportärenden handläggs inte via forumet.

*Låst*

Lenovo Y50-70