Thermalright MUX-120 vilken fläkt? rev B?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2005

Thermalright MUX-120 vilken fläkt? rev B?

Hej

Tänkte köpa denna kylare till mitt nya system (i7 2600) eftersom det verkar va den kylare som presterar bäst utan att väga massor och vara överstor enligt detta test... eftersom jag inte vet om eller vad det följer med för fläkt i http://www.inet.se/artikel/5321748/thermalright-mux-120-oem-rev-b för jag antar att man vill ha rev B??? vad det nu e för skillnad på denna å icke OEM...
Anyway... eftersom jag kommer har GT fläktar i resten av burken så tänkte jag väll ha det på prollen också men vilken hastighet? (tänkte låta mb styra fläkten... inga fan controllers i min låda inte)

tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2007

Är också ute efter en kylare till min kommande 2500k, har kollat på MUX och noctua 120mm varianten. Men vart lite osäker på om man ska ta OEM eller vanliga MUX. Så om nån kunde sprida lite ljus över det hela skulle ja uppskatta det.

Fractal design XL | i5 2500K @ 4.0GHz | MSI P67A-C45 (B3) | 280X | Fractal Tesla 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2007

Fick min igår, jag upplever då att fläkten är väldigt tyst och blåser på friskt. Kylaren är stor och verkar vara effektiv.

En miss var dock att en kondensator på moderkortet (P8P67-M PRO) sitter i vägen för fästet så det gick inte att montera kylaren så att fläkten blåser bakåt i chassit. Inte kylarens fel men värt att ha i åtanke.

Jag köpte _inte_ OEM versionen, skillnaden vad jag har förstått är att i OEM så medföljer inte fläkt och fläktfästen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2005

va?! inga fästen... men den e ju specad för 1156/1155... fläkt, kylpasta å fin förpackning kan jag vara utan...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Belzzz:

va?! inga fästen... men den e ju specad för 1156/1155... fläkt, kylpasta å fin förpackning kan jag vara utan...

notera att jag skrev fläktfästen
alltså dom där små pinnarna som håller fast fläkten i kylaren

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2005

jahaaa.. jag som läste lite för snabbt... ja dom kan man väll vara utan...

men för att återgå till originalfrågan... vilket rpm borde man ha på gentle typhoon fläkten om den ska styras av moderkortet.. räcker det med en 1152rpm eller vad det nu e?