ASUS P8P67 Deluxe B3+ASUS turboV EVO Auto Tuning?

Permalänk
Skrivet av grantopp:

Det låter snarare som det vanliga. När han startar datorn efter OC så startar den först, sedan stänger av sig, sedan startar igen (och fungerar normalt). Väldigt många har det problemet även utan OC o ASUS är rätt kassa på att fixa det..

exakt så är de.. men de som e konstogt är att de startar bara om om jag kört OC med AT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

de e när jag stängt av datorn totalt och sen ska starta upp den så strtar den pm efter 1-2 sec efter man tryckt på knappen.. men de händer bara när jag har klockat inte annrs.. sen när jag kör Auto Tune med extrem
så kan den sarta om sej å sen upper de upp ifall jag vill starta datorn i normalt läge eller felsäker du ver så som de blir när man stänger av datorn på fel sätt..

har funderat på om man ska ändra nåt där: http://forumbilder.se/show.aspx?iid=a1201130202AM074e

men har inte fått nå bra svar på vilka instälnigar man ska ha..

Det är helt normalt att den startar om sig om du låter den autotuna alltför högt. Det är lite så normal överklockning fungerar också.. öka tills det slutar att fungera (=ofta omstart/blåskärm).

Ang inställningarna skrev jag innan.. Jag skulle inte ändrat på de där inställningarna om du inte planerar att överklocka ännu högre, och då bör du inte använda auto tuning ändå. Min erfarenhet är att de inte hjälper nämnvärt ens vid klockningar runt 4.8ghz. Vissa av dem höjer volten ännu mer och det kan vara bra att vara försiktig med det.

Permalänk
Skrivet av grantopp:

Det är helt normalt att den startar om sig om du låter den autotuna alltför högt. Det är lite så normal överklockning fungerar också.. öka tills det slutar att fungera (=ofta omstart/blåskärm).

Ang inställningarna skrev jag innan.. Jag skulle inte ändrat på de där inställningarna om du inte planerar att överklocka ännu högre, och då bör du inte använda auto tuning ändå. Min erfarenhet är att de inte hjälper nämnvärt ens vid klockningar runt 4.8ghz. Vissa av dem höjer volten ännu mer och det kan vara bra att vara försiktig med det.

okej tack

Permalänk
Skrivet av grantopp:

Det är helt normalt att den startar om sig om du låter den autotuna alltför högt. Det är lite så normal överklockning fungerar också.. öka tills det slutar att fungera (=ofta omstart/blåskärm).

Ang inställningarna skrev jag innan.. Jag skulle inte ändrat på de där inställningarna om du inte planerar att överklocka ännu högre, och då bör du inte använda auto tuning ändå. Min erfarenhet är att de inte hjälper nämnvärt ens vid klockningar runt 4.8ghz. Vissa av dem höjer volten ännu mer och det kan vara bra att vara försiktig med det.

har du kollat den här videon http://www.youtube.com/watch?v=f5wf8sRebyo

då ändrar dom de där jag frågaden om tror jag..

Permalänk
Medlem

Jag har också ändrat dem, men ska du överklocka till 4.4-4.5ghz kommer det inte märkas någon nämnvärd skillnad hur du har de inställningarna. Sitter du med vcore osv på "auto" blir det bara dumt att ändra andra saker, speciellt LLC och CPU current capability. I så fall får du sätta dig in i hur inställningarna fungerar o experimentera lite själv då jag inte orkar skriva någon längre guide om saken.

Det finns information ute om vad allt gör, tyvärr mest på engelska men du kan säkert läsa till dig en del info ändå.

Permalänk
Skrivet av grantopp:

Jag har också ändrat dem, men ska du överklocka till 4.4-4.5ghz kommer det inte märkas någon nämnvärd skillnad hur du har de inställningarna. Sitter du med vcore osv på "auto" blir det bara dumt att ändra andra saker, speciellt LLC och CPU current capability. I så fall får du sätta dig in i hur inställningarna fungerar o experimentera lite själv då jag inte orkar skriva någon längre guide om saken.

Det finns information ute om vad allt gör, tyvärr mest på engelska men du kan säkert läsa till dig en del info ändå.

okej

Permalänk

#10933348

dom har tydligen samma problem typ..