Copyswede vill ha kopieringsavgift för mobiltelefoner

Permalänk
Melding Plague

Copyswede vill ha kopieringsavgift för mobiltelefoner

Efter optiska skivor, mp3-spelare, USB-minnen och externa hårddiskar kommer mobiltelefoner. Copyswede vill utöka kopieringsavgiften till ytterligare en produktkategori.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför blir jag inte förvånad ...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Nu får dom väll ge sig...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk

Men vad i helvete är detta....

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

hahaha, på riktigt?
Nu får dom faktiskt lägga av..
varför inte bara göra det lätt för sig och lägga det på ALLT medan dom ändå är igång?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Copyswede är ju fan ren ondska..vem fan tror dom att dom är?!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Men vad fan är detta för skit.
Det är ju ungefär som att begära en avgift på alla bilar för att dom kan användas för illegal aktivitet, ska vi inte bara ta o lägga på avgifter på att nu?

Permalänk
Medlem

Jaha vad kommer härnäst? skatt på bredband över 2 mbit kanske?

Permalänk
Medlem

Detta börjar ju bara bli löjligt. Nästan i klass med Limewire's(?) stämning på 75 miljarder dollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av globi:

Jaha vad kommer härnäst? skatt på bredband över 2 mbit kanske?

Det skulle faktiskt inte förvåna mig heller.

Permalänk
Medlem

Vilka idioter, försöker snika in sig på alla fronter.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Hmm, första April är först på fredag ?

Vad är Copyswede för odemokratisk maffialiknande inkassoorganisation egentligen ?
Det dom håller på med låter som grov ekonomisk brottslighet och något som man annats bara associerar till organisationer som Hells Angels.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

va f** nu får dom väl ge sig?
snart lägger dom säkert avgift på allt med eget minne inbyggt -.-
trött man blir.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag ska ta mig fasen begära kopieringsavgift utöver tv-avgiften på alla TV apparater i sverige då dessa, med en enkel VHS/DVDspelare etc kan spela in det som ses på TV'n och sedan masskopieras!

Seriöst jag tycker att domstolen borde ge dom böter för ren idioti och girighet.

Vi betalar fasen redan MYCKET mer än i stort sätt alla andra länder mer våran sjuka moms och skattning på allt, varför ska vi bli det dyraste landet i världen för? -.-

Tidsfråga innan möss blir inräknat då dessa (vissa) har ett minne som man kan kopiera cracks till spel på! FLÄMT!

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

@copyswede: NEJ TACK!Ta er i häcken hela bunten!

När det gäller den organisationen bör ovan skrivna rad ses som konstruktiv kritik.

Permalänk
Medlem

Nu får dom väll ändå ta och ge sig, helt otroligt.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nu får det vara nog. Nån borde ta dem här clownerna till rätten så vi får slut på det här.

Permalänk

Tycker någon ska tipsa Copyswede för "molnet" också. Eller utrymmet på ens mail. Man kanske skulle börja printa ut saker på papper i form av ettor och nollor. Svart prick = etta, annars nolla. Sen kan man skanna det och får tillbaka informationen på datorn. Vips så ska Copyswede snart ha avgift för allt papper som säljs.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Vad är det för ena kommunister som jobbar på Copyswede? Snart kommer väl extraskatt för bredband som redan sagts i tråden.

Permalänk
Avstängd

Läskigt att det får gå till såhär.

Permalänk
Medlem

Bra att komma med det förslaget nu när många överger formatet. Jag har då haft minne och möjlighet att spela upp mp3 på min telefon i 6-7 år nu (tror jag iaf =). CrapySwede, mp3 är så 2008...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Hur tänker de när de vill lägga avgiften på mobilen och inte minneskortet som man oftast får köpa till separat?

Det dröjer nog inte länge till innan de börjar pressa på för en avgift för bredband..

Permalänk
Hedersmedlem

Det svenska vansinnet med apparatavgifter för för saker man kan göra med dem måste få ett slut. Det är lika orättfärdigt att ta ut för tv-apparater som för telefoner och datorer.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

VA!!!!! Men vad i själva...( tonvis med svordomar )!!!
Varför gör dom så här för???!!!!

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Bra att komma med det förslaget nu när många överger formatet. Jag har då haft minne och möjlighet att spela upp mp3 på min telefon i 6-7 år nu (tror jag iaf =). CrapySwede, mp3 är så 2008...

huh, vad kör du istället då? ogg, flac?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Detta börjar ju bara bli löjligt. Nästan i klass med Limewire's(?) stämning på 75 miljarder dollar.

biljoner*

OnT: Att de orkar hålla på. Btw, vad har de för stöd i lagen? Med tanke på att de skulle kunna gå till domstol.

Permalänk
Medlem

Nu får det fan vara nog! Verkar som att dem är beredda att gå hur långt som helst för lite extra klirr i kassan, nästan så jag undrar vad dem där pengarna egentligen går till.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk

HAHA VAFAN?!
Kan de inte börja ta avgift på vanliga datorer, hårddiskar, routrar, nätverkskort, nätverkssladdar, NAS:er, telefonjack, modem, konsoller också?!
Nä den där kostnaden borde fungera som TV-Avgiften, för jag sysslar verkligen inte med någon privatkopiering, vet inte ens om man kan föra över låtar utan en viss app, och isåfall så borde det vara appen som har avgiften, inte telefonen!

Permalänk
Medlem

Hoppas de lägger avgift på mina fjärrkontroller, min kyl och frys (man kan förvara saker där...) och mina bokhyllor. Varför inte bara ta en större klumpsumma som varje individ måste betala in till dem varje år, kanske en summa på 3000 kr? Lågt?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minimupp:

huh, vad kör du istället då? ogg, flac?

Spotify brukar väl de flesta för musik nu för tiden?! Så jävla patetiskt att vilja ha avgift nu när lagligt alternativ finns..

Skrivet av karlsan:

Hoppas de lägger avgift på mina fjärrkontroller, min kyl och frys (man kan förvara saker där...) och mina bokhyllor. Varför inte bara ta en större klumpsumma som varje individ måste betala in till dem varje år, kanske en summa på 3000 kr? Lågt?

Skulle väl snarare behöva vara en summa motsvarande 20% av inkomst.