Epic Games visar grafikdemot Infiltrator med Unreal Engine 4

  • Spel
  • 2013-03-29 21:46

På Game Developers Conference i San Francisco visar Epic Games det nya grafikdemot Infiltrator – Unreal Engine 4 i realtid med ett Geforce GTX 680.

Lagom till nästa generation spelkonsoler uppdaterar Epic Games den välanvända grafikmotorn Unreal Engine. På Games Developers Conference (GDC) i San Francisco ges en försmak av möjligheterna med Unreal Engine 4 genom grafikdemot Infiltrator, som bjuder på en mängd avancerade effekter.

ue4.jpg

For those interested in the technology behind Infiltrator's impressive demonstration, here’s a brief overview of the features on show:

  • New material layering system, which provides unprecedented detail on characters and objects

  • Dynamically lit particles, which can emit and receive light

  • High-quality temporal anti-aliasing, eliminating jagged edges and temporal aliasing

  • Thousands of dynamic lights with tiled deferred shading

  • Adaptive detail levels with artist-programmable tessellation and displacement

  • Millions of particles colliding with the environment using GPU simulation

  • Realistic destructibles, such as walls and floors

  • Physically based materials, lighting and shading

  • Full-scene High Dynamic Range reflections with support for varying glossiness

  • Illuminating Engineering Society (IES) profiles for realistic lighting distributions

I den korta spelsekvensen demonstreras bland annat tusentals dynamiska ljuskällor, däribland partiklar som kan ta emot eller ge ifrån sig ljus, anpassningsbar detaljrikedom med tesselering samt fysikaccelererade partiklar som utnyttjar beräkningskraften i GPU.

För detta används ett enda Geforce GTX 680, som klarar av att rendera scenen "100% i realtid" vid 1920 x 1080 pixlar. Det handlar således inte om någon högflygande framtidsvision utan om en nivå som är möjlig att uppnå med dagens grafikprocessorer och hårdvara.

Kommentarer till artikeln

135 debattinlägg

Skicka en rättelse
55

Geforce GTX 980 Ti tittar fram på bild

Om lite drygt en vecka släpper Nvidia ett nytt flaggskepp i familjen Maxwell. Nu fastnar det kommande grafikkortet Geforce GTX 980 Ti på bild. Läs mer

18

Tävla och vinn Linksys WRT1200AC Wireless

Inte mindre än tre snabba routrar med stöd för den trådlösa standarden 802.11ac väntar i prispotten när Linksys drar igång en ny tävling för SweClockers medlemmar. Läs mer

36

Nvidia backar om "clock-blocking" av Geforce GTX 900M-serien – igen

Återinförandet av överklockningsspärren i Geforce GTX 900M-serien beskrivs av Nvidia som ett misstag, som med nya drivrutiner ska korrigeras inom kort. Läs mer

54

Recension: Logitech MX Master

Logitechs nya trådlösa flaggskeppsmus MX Master tycks vara varje kontorsnisses dröm med mängder av finesser och god ergonomi. Modellen tar plats i testlabbet för ett rejält test i det dagliga arbetet på redaktionen. Läs mer

141

AMD Radeon "Fiji" röjs av DICE-utvecklare

Det drar ihop sig till nästa generation Radeon. Nu visar DICE-utvecklaren Johan Andersson det kommande flaggskeppet på bild. Läs mer

32

Gigabyte P37X är världens tunnaste dator med Geforce GTX 980M

Taiwanesiska Gigabyte trycker in ett Geforce GTX 980M i vad som sägs vara världens tunnaste speldator, som dessutom kommer med goda lagringsmöjligheter. Läs mer

37

Biostar Gaming-Z170X är moderkort för Skylake

Under Computex 2015 väntas moderkort för Intel Skylake se dagens ljus, men nu går Biostar händelserna i förväg och visar prototypen Gaming-Z170X. Läs mer

57

AMD rekommenderar begränsad Nvidia Hairworks i The Witcher 3

Otippat nog uppmanas inte Radeon-användare till att stänga av Nvidia Gameworks i The Witcher 3. AMD:s rekommendation är istället en begränsning i drivrutinernas kontrollpanel. Läs mer

55

Razer släpper musmatta med RGB-belysning

Det blir något så udda som en musmatta med programmerbar RGB-belysning när Razer släpper det hårda gamingunderlaget Firefly. Läs mer

63

Nvidia "clock-blockar" Geforce 900M

Den hårt kritiserade överklockningsspärren är tillbaka i Nvidias senaste drivrutiner och förhindrar överklockning av bärbara datorer med grafikdelar i Geforce 900M-serien. Läs mer

28

VR-glasögonen Fove med ögonspårning nära grönt ljus på Kickstarter

På bara några dagar lyckas ett par japanska VR-glasögon med integrerad ögonspårning samla ihop så gott som hela målet på 250 000 dollar för gräsrotsfinansiering via Kickstarter. Läs mer

28

Snabbtitt: Benq XL2730Z med rättad overdrive i AMD Freesync

Förbättrade versioner av firmware ska ge lägre responstider och mindre eftersläpningar i Freesync-läge. SweClockers undersöker om den nya mjukvaran ger avsedd effekt. Läs mer