Silverstone breddar sortimentet av SFX‑nätdelar på CES 2016

Taiwanesiska Silverstone fortsätter satsa på den krympta formfaktorn SFX med två nya nätaggregat. Bland nyheterna syns en större fläktlösning samt fler anslutningsmöjligheter.

Nätaggregat i formfaktorn SFX är ett populärt alternativ för riktigt kompakta byggen där fullstora nätdelar helt enkelt inte får plats. En av de största förespråkarna för de mindre enheterna är taiwanesiska Silverstone, som tar tillfället i akt på att sjösätta två nya modeller enligt den krympta formfaktorn.

Silverstone-SFX-2016-1.jpg
Silverstone-SFX-2016-2.jpg
Silverstone-SFX-2016-3.jpg
Silverstone-SFX-2016-4.jpg

Det rör sig om de två helmodulära modellerna SX500-G och SX650-G på 500 respektive 650 W, där den sistnämnda är den kraftfullaste SFX-nätdelen Silverstone någonsin tagit fram. Båda modellerna är certifierade för 80 Plus Gold med en verkningsgrad upp emot 90 procent under belastning.

Nytt för båda enheterna är en uppgraderad fläktlösning på 92 mm istället för typiska 80 mm som sitter i företagets tidigare modeller. Ovanpå detta kommer modellerna med fler modulära anslutningar för PCI Express, vilket exempelvis möjliggör flergrafiklösningar.

Modellerna väntas rullas ut under årets första kvartal. Prislapparna är ännu okända, men företaget utlovar prissättning i linje med sitt övriga SFX-sortiment.

► Läs alla artiklar från #ces-2016

Kommentarer till artikeln

16 debattinlägg

Skicka en rättelse
54

Elgiganten öppnar i SweClockers forum

Återförsäljaren Elgiganten storsatsar på datorkomponenter och gaming och tar nu klivet in på SweClockers forum, där medlemmarna kan ställa frågor om alltifrån service till sortiment. Läs mer

14

Samsung visar töjbar OLED-skärmpanel

Koreanska Samsung gör nya framsteg när det kommer till flexibla skärmpaneler, med en töjbar skärm som både kan böjas, vikas och rullas ihop utan att förlora sin ursprungliga form. Läs mer

4

Techpowerup släpper GPU-Z 2.1.0 med flik för avancerad information

I nästa stora nyversion av GPU-Z tillkommer en "Advanced"-flik, där användare bland annat kan läsa av vilka minneskretsar grafikkortet är utrustat med. Läs mer

46

Microsoft tillkännager nya Surface Pro

Kort efter introduktionen av Surface Laptop lanserar Microsoft nästa generations Surface Pro, med bättre prestanda, 50 procent längre batteritid och ett nytt tangentbord. Läs mer

25

Tekken 7 får systemkrav

Under den kommande månaden lanseras Tekken 7 till konsol samt även för första gången till PC. Inför detta går nu utvecklaren ut med systemkraven för spelet på plattformen. Läs mer

33

Destiny 2 blir utan dedikerade servrar på PC

Bungie bekräftar att Destiny 2 precis som föregångaren blir utan dedikerade servrar, både på konsol och PC. Istället väntas det använda samma peer-to-peer-system som Destiny. Läs mer

16

Nvidia släpper drivrutin för Tekken 7 och Star Trek: Bridge Crew

Inom kort lanseras de två nya speltitlarna Tekken 7 och Star Trek: Bridge Crew till PC. Inför detta släpper nu Nvidia en ny drivrutin med diverse optimeringar för spelen. Läs mer

4

Tävla och vinn endagsbiljetter för två till Dreamhack Summer 2017

SweClockers förbereder monteraktiviteterna inför Dreamhack Summer 2017 och laddar upp med att tävla ut totalt 50 dagspass, som ska gå till 25 taggade vinnare. Läs mer

64

Microsoft: "Utvecklare kan använda Project Scorpios prestanda hur de vill"

Enligt Microsoft ställer de inga krav på hur den extra prestandan i Project Scorpio ska nyttjas, utan detta är upp till utvecklarna själva att bestämma. Läs mer

150

Windows 7 vanligaste operativsystemet bland Wannacry-infekterade datorer

Windows XP är inte det vanligaste operativsystemet bland Wannacry-infekterade datorer. Istället är det Windows 7 som utgör majoriteten av dessa, avslöjar ny statistik. Läs mer

27

Asus gör bärbar speldator med AMD Ryzen

Inför årets Computex avslöjar Asus att bolaget arbetar på en bärbar ROG-speldator, som blir den första i sitt slag med AMD:s processorfamilj Ryzen. Läs mer

29

En djupdykning i modern spelutveckling

Mjukvaran och hårdvaran i dagens spelkonsoler och datorer har mycket gemensamt på pappret, men hur likartad är processen för utvecklare? Vi djupdyker i den moderna spelutvecklingen. Läs mer