EVGA lanserar Supernova T2 – nätaggregat med 80 Plus Titanium

Amerikanska EVGA fortsätter samarbetet med Superflower och introducerar den nya serien Supernova T2. I fokus står 80 Plus Titanium-certifiering samt semipassiv drift.

EVGA har skördat goda framgångar med sina nätaggregat de senaste åren, där främst Supernova G2-serien blivit en riktig favorit bland entusiasterna. Bakom framgångarna står den taiwanesiska OEM-tillverkaren Superflower, vars plattformar har visat sig erbjuda imponerande elektrisk prestanda. När EVGA lanserar sitt nya flaggskepp Supernova T2 är det därför ingen högoddsare att Superflower återigen står för tillverkningen.

220-T2-0750-X1_XL_4.jpg
220-T2-0750-X1_XL_5.jpg
220-T2-0750-X1_XL_6.jpg
220-T2-0750-X1_XL_7.jpg
220-T2-0750-X1_XL_3.jpg

EVGA:s nätaggregatsserie Supernova T2 består av helmodulära modeller i effektklasserna 750, 850 samt 1 000 W, där dessa kompletterar den tidigare släppta enheten på 1 600 W. Samtliga kommer med 80 Plus Titanium-certifiering, vilket innebär verkningsgrad upp emot 96 procent i det svenska elnätet. Därtill är modellerna bestyckade med en 135 mm-fläkt, som styrs enligt ett semipassivt koncept och står stilla under 20 procents belastning.

Den nya nätaggregatsserien väntas dyka upp i butik under årets första kvartal och kommer med en garanti på tio år. Prisspannet ligger mellan 220 och 280 USD.

Kommentarer till artikeln

30 debattinlägg

Skicka en rättelse
56

Elgiganten öppnar i SweClockers forum

Återförsäljaren Elgiganten storsatsar på datorkomponenter och gaming och tar nu klivet in på SweClockers forum, där medlemmarna kan ställa frågor om alltifrån service till sortiment. Läs mer

14

Samsung visar töjbar OLED-skärmpanel

Koreanska Samsung gör nya framsteg när det kommer till flexibla skärmpaneler, med en töjbar skärm som både kan böjas, vikas och rullas ihop utan att förlora sin ursprungliga form. Läs mer

4

Techpowerup släpper GPU-Z 2.1.0 med flik för avancerad information

I nästa stora nyversion av GPU-Z tillkommer en "Advanced"-flik, där användare bland annat kan läsa av vilka minneskretsar grafikkortet är utrustat med. Läs mer

46

Microsoft tillkännager nya Surface Pro

Kort efter introduktionen av Surface Laptop lanserar Microsoft nästa generations Surface Pro, med bättre prestanda, 50 procent längre batteritid och ett nytt tangentbord. Läs mer

25

Tekken 7 får systemkrav

Under den kommande månaden lanseras Tekken 7 till konsol samt även för första gången till PC. Inför detta går nu utvecklaren ut med systemkraven för spelet på plattformen. Läs mer

33

Destiny 2 blir utan dedikerade servrar på PC

Bungie bekräftar att Destiny 2 precis som föregångaren blir utan dedikerade servrar, både på konsol och PC. Istället väntas det använda samma peer-to-peer-system som Destiny. Läs mer

16

Nvidia släpper drivrutin för Tekken 7 och Star Trek: Bridge Crew

Inom kort lanseras de två nya speltitlarna Tekken 7 och Star Trek: Bridge Crew till PC. Inför detta släpper nu Nvidia en ny drivrutin med diverse optimeringar för spelen. Läs mer

4

Tävla och vinn endagsbiljetter för två till Dreamhack Summer 2017

SweClockers förbereder monteraktiviteterna inför Dreamhack Summer 2017 och laddar upp med att tävla ut totalt 50 dagspass, som ska gå till 25 taggade vinnare. Läs mer

64

Microsoft: "Utvecklare kan använda Project Scorpios prestanda hur de vill"

Enligt Microsoft ställer de inga krav på hur den extra prestandan i Project Scorpio ska nyttjas, utan detta är upp till utvecklarna själva att bestämma. Läs mer

150

Windows 7 vanligaste operativsystemet bland Wannacry-infekterade datorer

Windows XP är inte det vanligaste operativsystemet bland Wannacry-infekterade datorer. Istället är det Windows 7 som utgör majoriteten av dessa, avslöjar ny statistik. Läs mer

27

Asus gör bärbar speldator med AMD Ryzen

Inför årets Computex avslöjar Asus att bolaget arbetar på en bärbar ROG-speldator, som blir den första i sitt slag med AMD:s processorfamilj Ryzen. Läs mer

29

En djupdykning i modern spelutveckling

Mjukvaran och hårdvaran i dagens spelkonsoler och datorer har mycket gemensamt på pappret, men hur likartad är processen för utvecklare? Vi djupdyker i den moderna spelutvecklingen. Läs mer