3DMark03 build 320

Futuremark har släppt en ny version av 3DMark03 där buildnummret ökat från 313 till 320. Bland annat finns några nya alternativ för pixelshader i benchmark och fullt stöd för DirectX 9.0a.

Key technical points:
Now supports Microsoft DirectX 9.0a.
Professional version includes customization tools for different skins.
Anti-Aliasing (FSAA) and full frame pixel shader post-processing can now be used simultaneously. (NOTE: DirectX 9.0a runtime must be installed for this functionality).

New Features:
Added appropriate tools for creating custom skins for the 3DMark03 user interface.
Added a new benchmarking option which forces PixelShader 1.1 code path in game tests 2 and 3.
"Submit Saved Result" feature enabled in 3DMark03 Free Version.
2 new command lines added: "fixedfps" and "disableopt".
Fixes & Updates:
CPU & VPU/GPU MHz detection functionality updated.
Installation issue solved.
Fixed all reported issues with results in Excel.
Fixed ImageQuality Test issues.
Updated System Info.
Improved driver detection.
XML issues solved.
All other reported & identified problems and bugs in 3DMark03 have been solved.
Important Notes:
Benchmark results from the original release of 3DMark03 (build 313) and the updated version 3DMark03 (build 320) are fully comparable3DMark03 (build 320) is available as a full version and a patch versionThe registration codes for 3DMark03 (build 313) also work for 3DMark03 (build 320).

Lista med servrar för patchen.

56

Elgiganten öppnar i SweClockers forum

Återförsäljaren Elgiganten storsatsar på datorkomponenter och gaming och tar nu klivet in på SweClockers forum, där medlemmarna kan ställa frågor om alltifrån service till sortiment. Läs mer

14

Samsung visar töjbar OLED-skärmpanel

Koreanska Samsung gör nya framsteg när det kommer till flexibla skärmpaneler, med en töjbar skärm som både kan böjas, vikas och rullas ihop utan att förlora sin ursprungliga form. Läs mer

4

Techpowerup släpper GPU-Z 2.1.0 med flik för avancerad information

I nästa stora nyversion av GPU-Z tillkommer en "Advanced"-flik, där användare bland annat kan läsa av vilka minneskretsar grafikkortet är utrustat med. Läs mer

46

Microsoft tillkännager nya Surface Pro

Kort efter introduktionen av Surface Laptop lanserar Microsoft nästa generations Surface Pro, med bättre prestanda, 50 procent längre batteritid och ett nytt tangentbord. Läs mer

25

Tekken 7 får systemkrav

Under den kommande månaden lanseras Tekken 7 till konsol samt även för första gången till PC. Inför detta går nu utvecklaren ut med systemkraven för spelet på plattformen. Läs mer

33

Destiny 2 blir utan dedikerade servrar på PC

Bungie bekräftar att Destiny 2 precis som föregångaren blir utan dedikerade servrar, både på konsol och PC. Istället väntas det använda samma peer-to-peer-system som Destiny. Läs mer

16

Nvidia släpper drivrutin för Tekken 7 och Star Trek: Bridge Crew

Inom kort lanseras de två nya speltitlarna Tekken 7 och Star Trek: Bridge Crew till PC. Inför detta släpper nu Nvidia en ny drivrutin med diverse optimeringar för spelen. Läs mer

4

Tävla och vinn endagsbiljetter för två till Dreamhack Summer 2017

SweClockers förbereder monteraktiviteterna inför Dreamhack Summer 2017 och laddar upp med att tävla ut totalt 50 dagspass, som ska gå till 25 taggade vinnare. Läs mer

64

Microsoft: "Utvecklare kan använda Project Scorpios prestanda hur de vill"

Enligt Microsoft ställer de inga krav på hur den extra prestandan i Project Scorpio ska nyttjas, utan detta är upp till utvecklarna själva att bestämma. Läs mer

150

Windows 7 vanligaste operativsystemet bland Wannacry-infekterade datorer

Windows XP är inte det vanligaste operativsystemet bland Wannacry-infekterade datorer. Istället är det Windows 7 som utgör majoriteten av dessa, avslöjar ny statistik. Läs mer

27

Asus gör bärbar speldator med AMD Ryzen

Inför årets Computex avslöjar Asus att bolaget arbetar på en bärbar ROG-speldator, som blir den första i sitt slag med AMD:s processorfamilj Ryzen. Läs mer

29

En djupdykning i modern spelutveckling

Mjukvaran och hårdvaran i dagens spelkonsoler och datorer har mycket gemensamt på pappret, men hur likartad är processen för utvecklare? Vi djupdyker i den moderna spelutvecklingen. Läs mer