DX11: Battlefield: Bad Company 2
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Battlefield Bad Company 2 |
Utvecklare | DICE |
Genre | First-person shooter |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2010-03-05 |
Systemkrav |
|
Svenska DICE släppte under året uppföljaren på sin hyllade Battlefield-spinoff Bad Company. Bad Company 2 bjuder på storslagna strider och förstörbar miljö med slående grafiska kvalitéer. Spelets grafikmotor Frostbite har uppdaterats till version 1.5 och erbjuder nu även vissa DirectX 11-funktioner.
För att mäta prestandan använder vi oss av en sekvens på spelets första nivå där programvaran Fraps fick snappa upp bildfrekvensen. Upplösningen som används är ännu en gång 1920 x 1200 pixlar samtidigt som detaljnivån har skruvats upp till max. HBAO (Horizon-Based Ambient Occlusion) är även det aktiverat samtidigt som fyra gångers kantutjämning och sexton gångers filtrering gör livet svårt för våra kombattanter.
Bad Company 2 skalar riktigt fint med både Crossfire och SLI. Nvidias kort presterar här generellt sett något bättre än AMD:s diton i samma prisklass. Något som är trevligt att se är hur nästan alla kort klarar av att hålla en acceptabel bildfrekvens i dessa höga inställningar.