Test: Sleeping Dogs

Egenskap

Värde

Titel

Sleeping Dogs

Utvecklare

United Front Games

Genre

Actionäventyr

DirectX-version

11.0

Lanseringsdatum

2012-08-17

Systemkrav

  • Intel Core 2 Duo 2,0 GHz eller motsvarande

  • Radeon HD 3870, Geforce 8800 GT

  • 2 GB RAM

Testinställningar

Adrenaline Benchmark "Ultra" (upplösning varierar)

Öppna miljöer och sandlåda i asiatisk miljö är receptet för Sleeping Dogs. Upplevelsen handikappas knappast av en rejäl grafikmotor med DX11-stöd och gott om effekter, godis för alla entusiaster. Sist men inte minst, inbyggda verktyg för prestandatest gör mätningarna till en barnlek.

Sleeping Dogs är en titel under AMD:s Gaming Evolved, vilket märks när resultaten ramlar in. Geforce GTX Titan slår visserligen HD 7970 GHz, men endast med i sammanhanget fjuttiga 9 procent.

SLI-skalningen är trots allt bra på cirka 90 procent, vilket lyfter GTX Titan-konfigurationen till toppen. Steget ned till Ares II och HD 7970 CF är cirka 6 procent.

Även den lägre upplösningen låter Geforce GTX Titan sträcka på benen. Kortet klockar in cirka 25 procent över AMD Radeon HD 7970 GHz, och landar på respektingivande 111 FPS med två exemplar i SLI.

Renderingstider

Graferna för renderingstider representerar hur lång tid varje bildruta tar att rita upp mätt i millisekunder. Värdet kan ge nya insikter runt prestandaproblem, men påverkas samtidigt starkt av flaskhalsar från till exempel processor eller spelmotor. Mer information finns på sidan "Testsystem, mjukvara och metod".

dogs_gtxtitan.png
dogs_gtx680.png
dogs_hd7970.png

Renderingstiderna ligger generellt på en jämn nivå, dock med ett antal äventyr över 40 millisekunder vilka även känns av subjektivt. Nämnvärt är att den stora spiken ungefär mitt i sekvensen är där testet byter scen.

dogs_gtxtitansli.png
dogs_gtx680sli.png
dogs_hd7970cf.png

Med två kort i SLI syns viss microstuttering, dock inget allvarligt. De slumpmässiga spikarna från enkortstestet finns kvar, där åter den stora mitt i sekvensen kommer av scenbytet.