DX11: Unigine Heaven
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Heaven |
Utvecklare | Unigine |
Genre | Syntetisk testsvit |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2009-10-22 |
Systemkrav |
|
Grafikmotorn Unigine, som utvecklas av företaget med samma namn, har under ett par år nu stått som grund i ett antal syntetiska testsviter. Senast ut från företaget är den DirectX 11-baserade applikationen Heaven. Fokus i testet ligger mycket på geometrisk realism där tessellering spelar en stor roll.
Vi har valt att köra i Heaven i upplösningen 1680 x 1050 pixlar med två gångers kantutjämning och sexton gångers filtrering. Inställningen för tesselering lämnas på "Normal" medan Shaders är inställd på "High".
Fermi-arkitekturens trumfkort är utan tvekan prestandan när tesselering används flitigt, vilket syns tydligt i detta test. GTS 450 ligger här mellan HD 5830 och HD5770. De överklockade korten klarar med nöd och näppe att ta sig förbi HD 5830. Både SLI och Crossfire-skalningen är mycket fin i Heaven.