Speltest: Total War: Shogun 2
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Total War: Shogun 2 |
Utvecklare | Creative Assembly |
Genre | Realtids strategispel |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2011-03-24 |
Systemkrav |
|
Spelen i Total War-serien är kända för storslagna landskap med tusentals soldater som har ihjäl varandra på klassiskt vis, något som ger hög belastning på både grafikkort och processor. Shogun 2 är ingen undantag och med en färsk DX11-patch i bagaget ett utmärkt prestandatest för all slags modern hårdvara.
Även om hög bildfrekvens inte alltid är lika kritisk i RTS-spel är det helt klart ett plus för spelupplevelsen att ligga över 30 fps vid alla tillfällen. Shogun 2 får anses som ett relativt tungt spel och det fanns dessvärre inte en chans att det skulle rulla tillfredställande i skärmens naturliga upplösning 1920 x 1080 pixlar på GT780R. Istället blir man förpassad till den lägre upplösningen 1280 x 720 med detaljnivån rejält nedskruvad. I detta läge får vi ut spelbar prestanda som är identisk mellan MSI:s och Asus modeller.