Integrerad grafik: Metro: Last Light
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Metro: Last Light |
Utvecklare | 4A Games |
Genre | FPS |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2013-05-14 |
Systemkrav |
|
Testinställningar |
Metro: Last Light är uppföljaren till stortiteln Metro 2033. Spelet utspelar sig i det postapokalyptiska universum som uppdiktats av ryska författaren Dmitry Glukhovsky i romanerna med samma titel. Kärnvapenkrig har skakat Moskva och de som överlevt, däribland spelets protagonist Artyom, har valt att söka skydd från strålningen och andra faror i stadens tunnelbanesystem.
Spelet använder sig av företagets extremt tungdrivna grafikmotor 4A Engine, vilket gör det perfekt för prestandatester av grafikkort. Lyckligt nog bjuder även titeln på ett inbyggt testverktyg som gör det enkelt att få konsekventa resultat.
I tunga Metro: Last Light blir 30-nivån onåbar, trots väldigt låga kvalitetsinställningar. Resultatet är dock fortsatt avsevärt bättre jämfört med Intels alternativ och ett par pinnhål över fjolårets modeller.
Sänkt upplösning räcker föra tt dryga ut bildfrekvensen, men medelvärdet landar trots det inte högre än cirka 40 FPS. För en helt njutbar upplevelse krävs helt enkelt kraftfullare hårdvara.