Integrerad grafik: Battlefield 4
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Battlefield 4 |
Genre | FPS |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2013-10-29 |
Systemkrav |
|
Testinställningar |
Senaste upplagan i Battlefield-serien finslipar grafikmotorn Frostbite ytterligare. På menyn står, förutom grafik i DX11-klassen, ett välbekant flerspelarläge och en enspelarkampanj med gott om filmiska undertoner. Som grädde på moset finns dessutom stöd för Mantle, AMD:s nya grafikgränssnit med lägre overhead.
För SweClockers test används första delen av uppdraget Tashgar. Spelaren åker i en bil tillsammans med två andra karaktärer, vilket gör sekvensen lätt att upprepa med mycket konsekventa resultat.
Battlefield 4 i hög upplösning är mer än vad HD 4600-kretsen kan hantera. Prestandan är identisk med fjolårets Core i5-4670K, och långt efter AMD Kaveri.
När upplösningen sänks går bildfrekvensen att pressa upp över 30-nivån, men det är fortsatt långt till toppen. Åter är skillnaderna noll mot fjolårets modell.