Speltest: Bioshock Infinite
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Bioshock Infinite |
Utvecklare | Irrational Games |
Genre | FPS |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2012-03-26 |
Systemkrav |
|
Testinställningar | Fördefinerade "Ultra DDOF" (1920), Fördefinerade "Medium" (1280) |
I Bioshock Infinite tar spelaren rollen som Booker DeWitt, tidigare Pinkerton-agent med uppdrag att leta reda på och hämta unga flickan Elizabeth. Ärendet komplicerat en smula av att hon befinner sig i Columbia, en flygande stad sedan länge försvunnen bland molnen.
Senaste Bioshock renderas med grafikmotorn Unreal Engine 3, med stöd för bland annat avancerade DX11-effekter. Som grädde på moset ingår även ett separat verktyg för prestandatester, vilket gör det till en barnlek att plocka hem rätt siffror.
Historien upprepar sig i Bioshock Infinite och i den höga upplösningen är återigen grafikkortet en flaskhals. Samtliga nykomlingar i familjen Haswell-E tar plats i den spikraka raden av staplar i toppen.
Med detaljnivån och upplösningen nedskruvad får processorerna sträcka lite på benen, med den nya mellanmodellen Core i7-5930K i toppen tätt följd av Core i7-5960X och Core i7-5820K.