#deus-ex

Deus Ex-serien tar uppehåll på grund av dålig försäljning

Enligt nya uppgifter är framtiden för spelserien Deus Ex just nu oviss, då den tagit uppehåll på obestämd tid. Detta då förra årets Mankind Divided sålde under Square Enix förväntan.

Deus Ex: Mankind Divided får officiellt DirectX 12-stöd

Efter en dryg månad i beta tillkommer nu officiellt stöd för DirectX 12 i Deus Ex: Mankind Divided, med brasklappen att gränssnittet kan ge sämre prestanda med vissa system.

Snabbtest: Deus Ex: Mankind Divided i DirectX 12

Deus Ex: Mankind Divided uppdateras med stöd för DirectX 12, vilket ger SweClockers redaktion ett utmärkt tillfälle att ladda Vinterdatorn med tjugo grafikkort för ett snabbt prestandatest.

Deus Ex: Mankind Divided uppdateras – får stöd för DirectX 12

Den senaste uppdateringen till speltiteln Deus Ex: Mankind Divided kommer med sedvanliga buggfixar, men levererar även det efterlängtade stödet för grafikgränssnittet DirectX 12.

Deus Ex: Mankind Divided jämförs på konsol och PC

Det nyligen lanserade Deus Ex: Mankind Divided jämförs på konsol och PC av testarna på Digital Foundry. Genomgången visar bland annat på en krävande version med en uppsjö inställningar.

Deus Ex: Mankind Divided saknar stöd för DirectX 12 vid lansering

Den senaste inkarnationen i spelserien Deus Ex landar i butik nästa vecka. Vid lanseringen saknas dock det utannonserade stödet för DirectX 12, då utvecklarna behöver mer tid att finslipa tekniken.

Nvidia släpper drivrutin för No Man's Sky och Deus Ex: Mankind Divided

De mobila varianterna av Geforce GTX 1080, GTX 1070 och GTX 1060 får sällskap av en ny drivrutin, som också ger officiellt stöd för fem kommande speltitlar.

Deus Ex: Mankind Divided får systemkrav

Det är snart dags för nästa äventyr med Adam Jensen. Nu presenterar utvecklarna Eidos Montreal de officiella systemkraven för PC-versionen.

Deus Ex: Mankind Divided försenas med ett halvår – släpps sensommaren 2016

Speltiteln Deus Ex: Mankind Divided ser av allt att döma ut att inte bli en av de första med stöd för DirectX 12, detta efter att Eidos Montreal valt att skjuta på lanseringen med ett halvår.

Deus Ex: Mankind Divideds utvecklingschef: "Konsolportar till PC är respektlöst"

Under en frågepanel berättar en utvecklingschef för Deus Ex: Mankind Divided att konsolportar är "respektlöst" och att PC-versionen kommer få plattformsexklusiva finesser.

AMD: Deus Ex: Mankind Divided får stöd för DirectX 12 från dag ett

De tekniska detaljerna för Deus Ex: Mankind Divided går från klarhet till klarhet. Nu avslöjar AMD att spelet från dag ett kommer med stöd för DirectX 12 och Tressfx 3.0.

Deus Ex: Mankind Divided spänner grafikmusklerna i spelsekvens

Med ny grafikmotor och kommande stöd för DirectX 12 är Deus Ex: Mankind Divided en het titel bland entusiaster. Under E3 2015 visar utvecklarna Eidos upp en lång sekvens från spelet.

Square Enix demar spelmotorn Dawn Engine i Deus Ex: Mankind Divided

Avancerade ljuseffekter och efterbehandling är några av höjdpunkterna i spelmotorn Dawn Engine, som ligger till grund för framtida Deus Ex: Mankind Divided.

Square Enix släpper trailer för Deus Ex: Mankind Divided

Efter avtäckandet av Deus Ex: Mankind Divided och en kortare filmsnutt släpps nu en trailer för den kommande stortiteln, som tar vid två år efter händelserna i Human Revolution.

Deus Ex: Mankind Divided blir officiellt

Det blir mer cyberpunk i spelserien Deus Ex med kommande Mankind Divided, som utspelar sig två år efter händelserna i Human Revolution.