#dlss

Sök i arkivet

Nvidia presenterar DLSS 2.1 – justering med 8K och VR i sikte

Under Nvidias Ampere-avtäckande visar företaget bland annat upp uppskalningstekniken DLSS i dess senaste inkarnation.

Cyberpunk 2077 får brett stöd för ray tracing och Geforce Now

Med Cyberpunk 2077 får Geforce RTX-ägare njuta av både ray tracing och DLSS 2.0, och spelet kan också strömmas via Geforce Now.

Geforce Now får stöd för Nvidia DLSS 2.0

Strömningstjänsten Geforce Now begåvas med DLSS 2.0-stöd och som bonus utökas spelbiblioteket med 21 nya titlar.

Minecraft RTX – ray tracing med Nvidia Super

Ray tracing har äntligen lanserats till Minecraft ihop med DLSS. Redaktionen laddar upp testriggen och kör ett prestandatest.

Nvidia skalar upp grafik-AI med DLSS 2.0

Den nya versionen av Nvidias AI-nätverk erbjuder uppskalad upplösning med prestanda som är dubbelt så bra som föregångaren.

I samarbete med MSI

Deliver Us The Moon – ray tracing med Nvidia Geforce RTX Super

Äventyr i rymden står på menyn när Deliver Us The Moon tar plats i testlabbet. Nytt i spelet är både ray tracing och DLSS.

Nvidia Geforce RTX 2000-serien fyller ett år – spel med ray tracing fortfarande sällsynta

Under spelmässan Gamescom 2018 släppte Nvidia lös Geforce RTX 2000-serien med stöd för ray tracing. Serien fyller nu ett år, men hur har marknaden förändrats sedan dess?

Nvidia DLSS kan ge 50 procent högre prestanda i Monster Hunter: World

Efter att ha malts en tid i Nvidias datacenter är det nu dags för Monster Hunter: World att få stöd för uppskalningstekniken DLSS, som ska ge över 50 procent högre bildfrekvens.

Cyberpunk 2077 får stöd för global ljussättning via ray tracing

Det väntar finslipad ljussättning i ett av nästa års mest efterlängtade spel. CD Projekt Red samarbetar med Nvidia för att ta ray tracing till Cyberpunk 2077.

Nvidia DLSS – vad är det egentligen?

Kantutjämning, bättre bildkvalitet och ökad prestanda i samma paket låter onekligen för bra för att vara sant. Vi gräver ned oss i och förklarar Nvidias uppskalningsteknik DLSS.

Shadow of the Tomb Raider får stöd för ray tracing och Nvidia DLSS

Precis som Battlefield V och Metro Exodus före det får nu även Shadow of the Tomb Raider stöd för ray tracing och Nvidia DLSS. Stödet läggs till i och med den senaste uppdateringen.

Computerphile förklarar Nvidia DLSS och uppskalning via neurala nätverk

Uppskalning via Nvidia DLSS är på tapeten efter lansering i två stora speltitlar. Ett videoklipp på Youtube-kanalen Computerphile går igenom konceptet från ett tekniskt perspektiv.

Nvidia berättar hur bolaget förbättrar uppskalningstekniken DLSS

Uppskalningstekniken DLSS har släppts för Metro Exodus och Battlefield V, med blandade resultat. Nvidia avslöjar nu hur bolaget ska förbättra teknikens bildkvalitet framöver.

Snabbtest: Nvidia DLSS i Battlefield V

Battlefield V är det senaste i raden av spel att få stöd för Nvidias uppskalningsmetod DLSS. Redaktionen laddar om testriggarna för ett snabbtest av teknikens prestanda och bildkvalitet.

Ray tracing och Nvidia DLSS i Metro Exodus

4A Games senaste tillskott i Metro-serien får stöd för både ray tracing och Nvidia DLSS vid lansering. SweClockers laddar upp testriggarna för ett prestandatest av teknikerna.