#rtx

Quake II RTX förbättras i ny Geforce-drivrutin

Nvidias senaste drivrutin medför förbättringar för ett flertal speltitlar, bland annat Quake II RTX och kommande Halo: Reach.

Control får bra kritik – övernaturlig action övertygar

Med Control levererar finska Remedy ännu en titel där det paranormala och mörka står i centrum, och de inledande recensionerna lämnar överlag mycket positiva omdömen.

Nvidia arbetar på TU102-krets skräddarsydd för Geforce Now

Nvidias kommande grafikkrets som tidigare påståtts ligga till grund för Geforce RTX 2080 Ti Super kan istället vara en skräddarsydd grafikkrets för strömmande speltjänsten Geforce Now.

Nvidia Geforce RTX 2000-serien fyller ett år – spel med ray tracing fortfarande sällsynta

Under spelmässan Gamescom 2018 släppte Nvidia lös Geforce RTX 2000-serien med stöd för ray tracing. Serien fyller nu ett år, men hur har marknaden förändrats sedan dess?

Nvidia visar Call of Duty och Watch Dogs med ray tracing under Gamescom

Under pågående spelmässan Gamescom avtäcker Nvidia ett flertal titlar som får stöd för ray tracing, bland dessa Call of Duty: Modern Warfare och Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2.

Minecraft får stöd för ray tracing med Nvidia RTX

Under den pågående Gamescom-mässan avtäcker Nvidia ett flertal speltitlar som får stöd för ray tracing, däribland den svenskutvecklade storsäljaren Minecraft.

Nvidia: "Att köpa ett grafikkort utan hårdvara för ray tracing är helt galet"

Nvidia presenterade nyligen sin senaste kvartalsrapport och i samband med detta berättade bolagets VD Jensen Huang, att det i dagsläget är oklokt att köpa ett grafikkort utan ray tracing-stöd.

Racingtiteln Assetto Corsa Competizione dumpar Nvidia RTX-stöd

Trots tidigare stöd för ray tracing via Nvidias RTX-teknik meddelar nu utvecklaren att stödet dumpas både för den kommande racingtiteln men också för en överskådlig framtid.

Gigabyte lanserar Geforce RTX 2080 Super-kort med vattenkylning

Välrenommerade Gigabyte släpper nu två egna varianter av Nvidias Geforce RTX 2080 Super. Vattenkylning och RGB-belysning är ledorden, funktioner som sällskapas av sju bildanslutningar.

Nvidia: "År 2023 släpps det första storspelet som kräver ray tracing-hårdvara"

På Siggraph 2019 håller Nvidia föredrag och bolagets Morgan McGuire siar om framtiden. Om fyra år uppges samtliga spelplattformar stödja ray tracing, något som då kan krävas av storspelen.

Nvidia Geforce RTX 2080 Super

Det har blivit dags för grafikkort nummer tre i Nvidias Super-serie att besöka testlabbet. Högre klockfrekvenser och fler kärnor står på menyn, men är resultatet ett superbra kort?

Nvidia DLSS kan ge 50 procent högre prestanda i Monster Hunter: World

Efter att ha malts en tid i Nvidias datacenter är det nu dags för Monster Hunter: World att få stöd för uppskalningstekniken DLSS, som ska ge över 50 procent högre bildfrekvens.

Doom Eternal får ray tracing – uppges bli bästa implementationen hittills

Hårdvaruaccelererad ray tracing introducerades via Nvidias arkitektur Turing, och nu får kommande Doom Eternal stöd för tekniken. Enligt utvecklaren ska det vara den bästa implementationen hittills.

Nvidia Super läcker ut – hela Geforce RTX 2000-serien uppgraderas

Nya rapporter anger att Nvidia uppgraderar hela Geforce RTX-familjen med fler kärnor och högre klockfrekvenser, och toppkortet Geforce RTX 2080 Ti Super påstås använda en ny grafikkrets.

Cyberpunk 2077 får stöd för global ljussättning via ray tracing

Det väntar finslipad ljussättning i ett av nästa års mest efterlängtade spel. CD Projekt Red samarbetar med Nvidia för att ta ray tracing till Cyberpunk 2077.