När vi ställde frågan om vilket tema som vore intressant för nästa SweClockers Live! utkristalliserades spelutvecklare tidigt som ett ämne vi borde titta närmare på. Inför novembers omgång har vi skickat ut förfrågan till ett tiotal svenska utvecklare och Dennis Gustafsson var den första att tacka ja.

Dennis ligger bakom indiesuccén Teardown – ett voxelbaserat spel med mjukvarubaserad ray tracing och förstörbara miljöer. Tidigare i karriären har han också jobbat med bland annat AGEIA, som låg bakom det som idag är Nvidias Physx.

Att jaga spelutvecklare har visat sig vara en lite svårare utmaning jämfört med tidigare gäster, som AMD, Nvidia och Intel, men vi fortsätter att jaga in i det sista inför sändningen den 17 november.

Datum: Onsdag den 17 november
Tid: Klockan 18:00
Längd: Drygt tre timmar
Youtube: Sätt en påminnelse på Youtube!
Facebook: Sätt en påminnelse på Facebook!

Spara datumet i din kalender:

AppleGoogleOffice 365OutlookOutlook.comYahoo