Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Väldigt djup och inteligent inlägg i disskusionen. Hur många dagar intensivt tänkande tog det för dig att komma med den tanke ?

2.31x10^-5 dagar

Och nej det var inte speciellt djupt, men det är inte Mac heller, bara GUI. OH SNAP!

Nej men ärligt talat så har jag typ inte använt Mac och ville bara att någon som du skulle störa dig tillräckligt mycket för att svara på mitt barnsliga svar. Var tvungen att skriva ett idiotiskt svar till en idiotisk tråd som blivit uttjatat i många många år!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
Kompabilitet? Vilket skämt, Window e kompatibelt med 200 ggr så många program. Apple produkter är smycken inte teknik.

Frågan är hur många av dessa program som är stabila och bra nog för att ens vara värda att användas? Alla program som de allra flesta datoranvändare behöver finns till Mac.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av final stretch
2.31x10^-5 dagar

Och nej det var inte speciellt djupt, men det är inte Mac heller, bara GUI. OH SNAP!

Nej men ärligt talat så har jag typ inte använt Mac och ville bara att någon som du skulle störa dig tillräckligt mycket för att svara på mitt barnsliga svar. Var tvungen att skriva ett idiotiskt svar till en idiotisk tråd som blivit uttjatat i många många år!

Jag tror du blandar det här disskusionen med nån annan. Här handlar det inte om det idiotiska är OS X bättre än Win.

Såna trådar görs av idioter för idioter.

Det här tråden handlar om TS som undrade varför skulle man köpa en Mac för skolarbete, och sitter man på en lång föreläsning så är batteritid viktigt. Likaså om man är i skolan och inte har lust att sitta och vänta tills batteriet laddas.
För det TS efterfrågade tycker jag att en macbook är överlägset.

Märker du också att jag inte nämnt nånstans den där OS X vs Win ?

Tilläggas ska också att jag äger 1 macbook och 3 Win7 burkar (stationära), jag har ALLTID föredragit Win i dagliga arbete eftersom jag tycker den är bättre för det jag gör men för en bärbar med den prestanda som en Macbook faktiskt har så är PC världen låångt efter när det gäller batteritid.
Bara jämföra hårdvara mellan 2 likvärdiga bärbara (lika komponenter, storlek och vikt) så kan man inte förneka fakta, Macbook har mycket bättre batteri. Åter igen, ingen OS X vs Win skit utan vi pratar batteritid här.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Jag tror du blandar det här disskusionen med nån annan. Här handlar det inte om det idiotiska är OS X bättre än Win.

Såna trådar görs av idioter för idioter.

Det här tråden handlar om TS som undrade varför skulle man köpa en Mac för skolarbete, och sitter man på en lång föreläsning så är batteritid viktigt. Likaså om man är i skolan och inte har lust att sitta och vänta tills batteriet laddas.
För det TS efterfrågade tycker jag att en macbook är överlägset.

Märker du också att jag inte nämnt nånstans den där OS X vs Win ?

Tilläggas ska också att jag äger 1 macbook och 3 Win7 burkar (stationära), jag har ALLTID föredragit Win i dagliga arbete eftersom jag tycker den är bättre för det jag gör men för en bärbar med den prestanda som en Macbook faktiskt har så är PC världen låångt efter när det gäller batteritid.
Bara jämföra hårdvara mellan 2 likvärdiga bärbara (lika komponenter, storlek och vikt) så kan man inte förneka fakta, Macbook har mycket bättre batteri. Åter igen, ingen OS X vs Win skit utan vi pratar batteritid här.

Det är egentligen underligt att de har så bra batteritid som de har med tanke på att det inte är helt olika komponentuppsätningar jämfört med andra PC-laptops.
Vad gör dem så effektiva? Flash-avlastningen skulle väl tas bort först i nästa generations macbooks?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

IMO

alt.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/96569_1269858668.jpg

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Du behöver aldrig några drivrutiner till Mac, alla program som är skrivna för mac är också 100% kompatibla det finns inga undantag då komponterna i sig är specifikt anpassade för OSX.

Du har tydligen aldrig haft en Mac och då kan du inte yttra dig för du har inte en susning om hur det funkar i OSX. Säger man att Mac är leksaker eller smycken så talar det för sig självt för på vilken erfarenhetsnivå du ligger på när det gäller hårdvara och operativsystem.

När jag sa att apple bara var smycken så överdrev jag självklart men ingen kan neglera att man betalar 2-3000 kronor för att få sin unibody aluminium. Det är bara att jämföra med vilken dell dator som helst så ser du att du för pengarna får mycket kraftigare hårdvara.

Vad det gäller kompabilitet så tror jag att du kommer bli förvånad om du tittar i ett svenskt lexikon för då kommer du se att definitionen inte är att den har drivrutiner för alla skrivare på marknaden utan att kompabilitet sträcker sig över hela spectrat.

För att avsluta finns det macdatorer i huset och det finns även ett antal macfans i min närhet och jag vet att detta är ett ämne som inte går att diskutera. Inte åt något håll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För nån som inte är så intresserad av datorer och inte har jättehöga prestandakrav samt en fet plånbok så kan jag förstå att man väljer en MAC...
Det är ju trots allt ruggigt snygga prylar med underbar kvalité...

Jag personligen skulle dock aldrig kunna leva med tanken att sitta på en dator med gårdagens grafikkort etc. för det priset... plus att jag vill kunna ha tillgång till alla applikationer och spel som finns till PC.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Det är egentligen underligt att de har så bra batteritid som de har med tanke på att det inte är helt olika komponentuppsätningar jämfört med andra PC-laptops.
Vad gör dem så effektiva? Flash-avlastningen skulle väl tas bort först i nästa generations macbooks?

Flash avlastningen kommer detta vara en stor prestandavinst i nästa generationers MBP eller är borttagandet av sagda flash vara något som kommer ligga MBP till last?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

here we go again

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
När jag sa att apple bara var smycken så överdrev jag självklart men ingen kan neglera att man betalar 2-3000 kronor för att få sin unibody aluminium. Det är bara att jämföra med vilken dell dator som helst så ser du att du för pengarna får mycket kraftigare hårdvara.

Vad det gäller kompabilitet så tror jag att du kommer bli förvånad om du tittar i ett svenskt lexikon för då kommer du se att definitionen inte är att den har drivrutiner för alla skrivare på marknaden utan att kompabilitet sträcker sig över hela spectrat.

För att avsluta finns det macdatorer i huset och det finns även ett antal macfans i min närhet och jag vet att detta är ett ämne som inte går att diskutera. Inte åt något håll.

Du betalar inte 2000 kr för chassit, det skulle jag inte göra i alla fall. Du betalar för enkelheten och stabilitet som en windowsmiljö inte kan erbjuda och det är pga det fåtal komponter som väljs ut som detta kan erbjudas. Man bortser heller inte från batteritiden om man är på resande fot.

Din version av kompatiblitet är teoretisk kompatiblitet snarare än praktisk och teoretisk kompatiblitet med 1 miljon kontrollerchip är inte ett piss värt om det är minsta instabilt. Varför tror du att alla linuxanvändare drar sig för att köpa ett radeonkort till datorn trots att det är ett bättre val än Nvidia på nästan alla fronter?

För mitt användningsområde är det stundtals ett helvete att ha windows på en DAW och vore det en laptop jag hade som jag inte själv kan välja komponenter i och sätta ihop själv så skulle jag kräva 100% stabilitet och inga kompatiblitetsproblem med mitt ljudkort oavsett sequencer och det kan Mac erbjuda pga att plattformen är så kontrollerad när det gäller mjukvara och hårdvara. Att så många ljudkortstillverkare drar sig för att skriva drivrutiner till windows och linux beror på att det är bra mycket svårare att få dem stabila i alla scenarion.
PC går an för mig så länge jag själv för välja komponenter och bygga ihop själv och det erbjuder inte en laptop.

Värderar man andra saker högre än absolut prestanda och pengar så är inte PC särskilt självklart. Sitter man i en skrubb och spelar så är inte Mac ett alternativ bra alternativ nej.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Flash avlastningen kommer detta vara en stor prestandavinst i nästa generationers MBP eller är borttagandet av sagda flash vara något som kommer ligga MBP till last?

Det kommer gynna batteritiden men prestandan blir sannolikt lidande. Jobs själv har sagt att Flash är på tok för krävande och att det måste ersättas inom en snar framtid pga detta.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Det är egentligen underligt att de har så bra batteritid som de har med tanke på att det inte är helt olika komponentuppsätningar jämfört med andra PC-laptops.
Vad gör dem så effektiva? Flash-avlastningen skulle väl tas bort först i nästa generations macbooks?

Enkelt svar: Apple styr hårdvaran.

Se videon, den säger allt.
Har du inte quicktime, spela då denna i vlc Zip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Du betalar inte 2000 kr för chassit, det skulle jag inte göra i alla fall. Du betalar för enkelheten och stabilitet som en windowsmiljö inte kan erbjuda och det är pga det fåtal komponter som väljs ut som detta kan erbjudas. Man bortser heller inte från batteritiden om man är på resande fot.

Din version av kompatiblitet är teoretisk kompatiblitet snarare än praktisk och teoretisk kompatiblitet med 1 miljon kontrollerchip är inte ett piss värt om det är minsta instabilt. Varför tror du att alla linuxanvändare drar sig för att köpa ett radeonkort till datorn trots att det är ett bättre val än Nvidia på nästan alla fronter?

För mitt användningsområde är det stundtals ett helvete att ha windows på en DAW och vore det en laptop jag hade som jag inte själv kan välja komponenter i och sätta ihop själv så skulle jag kräva 100% stabilitet och inga kompatiblitetsproblem med mitt ljudkort oavsett sequencer och det kan Mac erbjuda pga att plattformen är så kontrollerad när det gäller mjukvara och hårdvara. Att så många ljudkortstillverkare drar sig för att skriva drivrutiner till windows och linux beror på att det är bra mycket svårare att få dem stabila i alla scenarion.
PC går an för mig så länge jag själv för välja komponenter och bygga ihop själv och det erbjuder inte en laptop.

Värderar man andra saker högre än absolut prestanda och pengar så är inte PC särskilt självklart. Sitter man i en skrubb och spelar så är inte Mac ett alternativ bra alternativ nej.

Jag undrar vad du gör med dina windows installationer om dom är så instabila? Sedan jag installerade W7 har jag haft 3-4 blåskärmar, alla dessa var pga. dåliga drivers från Nvidia, och innan det har man ju använt XP och det enda som jag kommer ihåg från det är också blåskärmar pga. Nvidia, sen på min gamla laptop har jag inte ett enda minne att den har fått någon blåskärm...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Nioreh83: Lek är en sak. Produktivitet en annan. Gör dig själv en tjänst och läs vad TS vill göra med datorn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moffe89
Hej,
En kompis till mig funderar på att inskaffa en ny Mac som ska användas till skolarbete, surfning o dyl.
Själv kan ja inte mycket om mac så då undrar jag om varför ni tycker att Mac är bättre än en vanlig laptop?
väl skrivna fördelar och eventuella nackdelar önskas.
mvh Oscar

Ser inte ordet spel där...

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Nioreh83: Lek är en sak. Produktivitet en annan. Gör dig själv en tjänst och läs vad TS vill göra med datorn.

Ser inte ordet spel där...

Hehe, jag vet. Var bara tvungen. Såna här trådar är ju bara så kul

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Är säkert trevligt för dem som tycker att prispremiumen är värt det men själv klarar jag inte av apple. Tycker verkligen inte att max os är bättre/enklare osv osv, annan mjukvara av apple som aldrig kommer få finnas i min dator är t.ex. Itunes. Andra kanske tycker att ovanstående produkter är bra men jag klarar verkligen inte av dem (inte pga kompetensbrist), finns inget rätt eller fel (subjektivt).
Sedan tycker jag det verkar som att äpplet har ganska så taskig konsumentservice.

edit: om hon inte är bevandrad med äpplen så kanske hon kunde testa köra lite max os först innan hon bestämmer sig, har hon redan ipod osv osv och gillar det så är väl mac ett bra alternativ om hon har råd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Inte ens i närheten av prestanda. Jag bad om ett bärbar som inte har en kraft av en miniräknare. Dator du länkar till hae en Intel Core 2 Duo SU7300 som lirar i "hela" 1,3Ghz
Min Macbook har en C2D på 2,26 GHz...Jag antar att jag behöver inte skriva nåt mer.
SU processorer är speciallare som är optimerade för lägsta möjliga strömförbrukning och har prestanda därav. I Macbooken sitter en vanlig C2D, tänk om man bytte ut den mot en SU då ?

Vad har du för jävla miniräknare? ^^ Den har för övrigt även 1066Mhz 4Gb minne och 500gb hårddisk, vad har din där? Processorn går för övrigt enda upp till 1,73Ghz ("turbo-läge", antar att det innebär när sladden sitter i).

Tycker min prolle räcker alldeles utmärkt, går att ha riktigt många saker uppe samtidigt, spela 720p osv. Känns alldeles utmärkt för en *bärbar* dator. (min går bara upp i 1,3Ghz, jag har "A"-modellen)

Missförstå mig inte nu bara. Sitter absolut inte och försöker påstå att den jag länkade till är bättre än en macbook, svarade på det med batteritiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det e för mycket underhåll med windows för de flesta användare, antispyware, antivirus osv. Register som klöddar, drivrutiner börjar strula.

Mac är en färdig produkt, ett enkelt fungerande koncept. En "package deal", bra hårdvara och mjukvara till bra pris.

Icke ITkunniga kommer förr eller senare springandes med sina windows burkar " den har blivit långsam", "den funkar inte som förr" osv. Förstår att vissa vill ha windows av olika själ men jag ser plattformen som ett klusterfuck av röra. Tack och lov kör mina föräldrar numera Ubuntu som är mycket enklare.

Om någon undrar är jag utbildad Windows tekniker och jobbar numera med FOSS.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune

Det e för mycket underhåll med windows för de flesta användare, antispyware, antivirus osv. Register som klöddar, drivrutiner börjar strula.
Mac är en färdig produkt, ett enkelt fungerande koncept. En "package deal", bra hårdvara och mjukvara till bra pris.
Förstår att vissa vill ha windows av olika själ men jag ser plattformen som ett klusterfuck av röra.

Instämmer. Jobbar med Windows maskiner via jobbet. Varje dag är det strul med det ena och det andra. Är det inte drivisar så är det något annat. Installationer, arbetsflödet ja egentligen det mesta är helt enkelt mycket mer stabilt och enklare på en Mac.

Sen icke att förglömma. Dom är snygga + i kanten liksom

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweeZ
Instämmer. Jobbar med Windows maskiner via jobbet. Varje dag är det strul med det ena och det andra. Är det inte drivisar så är det något annat. Installationer, arbetsflödet ja egentligen det mesta är helt enkelt mycket mer stabilt och enklare på en Mac.

Sen icke att förglömma. Dom är snygga + i kanten liksom

Är inte det lite tjusningen med datorer? Har alltid något att göra iaf
Sedan behöver man inte köra windows på en arbetslaptop, vilket gör att man dessutom sparar ännu mer på priset gentemot mac (som jag har svårt att se är för "ett bra pris"). En hackintosh är ju alltid ett alternativ även om det, som jag förstått det, kan krångla lite om man nu av någon anledning måste köra os x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Är inte det lite tjusningen med datorer? Har alltid något att göra iaf
Sedan behöver man inte köra windows på en arbetslaptop, vilket gör att man dessutom sparar ännu mer på priset gentemot mac (som jag har svårt att se är för "ett bra pris"). En hackintosh är ju alltid ett alternativ även om det, som jag förstått det, kan krångla lite om man nu av någon anledning måste köra os x.

Alla pratar hela tiden om att "Mac är så dyrt" och visst jag instämmer att det finns otroligt dyra macar om man jämför med PC. Men det finns också dyra PC datorer likväl som det finns mindre dyra macar. Kollar man på mac mini eller macbook så är priserna inte hiskligt höga. Och allt detta snacket om att man får mer hårdvara för pengarna med en PC. Ja jo visst om man planerar att sitta och gamea/leka endast så kör pc då. Men en mac blir egentligen aldrig dålig förän den fysiskt pajjar vilket aldrig har hänt för mig plus att man köper inte bara mac för hårdvaran utan också just för att mjukvara och hårdvara är så pass bra i sync så allt flyter som smör. Perfekt i min smak. Smak sak.

Visa signatur

SweeZ

Permalänk

Ta lite medan ni scrollar

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweeZ
Alla pratar hela tiden om att "Mac är så dyrt" och visst jag instämmer att det finns otroligt dyra macar om man jämför med PC. Men det finns också dyra PC datorer likväl som det finns mindre dyra macar. Kollar man på mac mini eller macbook så är priserna inte hiskligt höga. Och allt detta snacket om att man får mer hårdvara för pengarna med en PC. Ja jo visst om man planerar att sitta och gamea/leka endast så kör pc då. Men en mac blir egentligen aldrig dålig förän den fysiskt pajjar vilket aldrig har hänt för mig plus att man köper inte bara mac för hårdvaran utan också just för att mjukvara och hårdvara är så pass bra i sync så allt flyter som smör. Perfekt i min smak. Smak sak.

CP (ceteris paribus), dvs för samma hårdvara kan du få betala, i värsta fall, nästan det dubbla om det sitter i en mac. För just macbooksen ska jag inte uttala mig, för vad gäller laptops har jag lite mindre koll än på stationära.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan

Jag personligen skulle dock aldrig kunna leva med tanken att sitta på en dator med gårdagens grafikkort etc. för det priset... plus att jag vill kunna ha tillgång till alla applikationer och spel som finns till PC.

Ja det är ju lite tråkigt med MAC, att man aldrig har de senaste grafikkorten. En annan sak som suger är att apple tar samma pris för en produkt när den är ett år gammal som när den är nysläppt. Allt eftersom hårdvaran bli gammal i jämförelse med vad som finns på marknaden så borde ju priset sjunka, men inte för Apple

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moffe89
vilken skulle ni välja åt henne? är de extra tre tusen värt att lägga för att få en mac?

Utan någon som helst tvekan. Enda anledningen att välja PC före Mac är

1) man har inte råd
2) man spelar mycket

Att man missar alla windowsprogram är ju ett jävla pseudoargument. Det är knappast så att samma människor klagar på alla Mac-program dom inte kan köra på Windows.

EDIT: För att inte nämna det faktum att du faktiskt kan installera Windows på den om du verkligen behöver medan du inte kan göra tvärtom på en PC. Lika enkelt iaf. Finns ju dessutom saker som crossover office så att du kan köra windowsprogram direkt i OS X. Nej, Mac är sååååå jävla mycket bättre om man ska surfa och arbeta, plus att dom är snygga och välbyggda och har en touchpad värd att dö för.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox
here we go again

Permalänk
Medlem

Re: Varför Mac?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moffe89
Hej,
En kompis till mig funderar på att inskaffa en ny Mac som ska användas till skolarbete, surfning o dyl.
Själv kan ja inte mycket om mac så då undrar jag om varför ni tycker att Mac är bättre än en vanlig laptop?
väl skrivna fördelar och eventuella nackdelar önskas.
mvh Oscar

För så enkla uppgifter är Mac ett dyrt alternativ. Fr.o.m Windows 7 finns det dessutom inga praktiska fördelar med OSX. I grund och botten är det en smaksak och de personliga preferenserna som avgör - och dom känner bara din "kompis" till.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag bytte från stationär PC som jag använt sedan jag var 10 år, det är sisådär 18 år sedan. Jag hade aldrig använt en mac förut. Jag anser det vara det bästa köp jag gjort i mitt liv, gällande denna genren saker iaf.

Dom saker jag stört mig på sedan jag började med mac:
* Spel - Det finns mindre spel till mac, så enkelt är det, men dom flesta som köper mac vet detta, likaså jag, så egentligen stör jag mig inte på det, men då jag spelat flitit tidigare så kommer ibland suget.

* Msn - Det enda msnprogram som stöder vissa typer av animerande blinkningar och webcamchat är amsn, och detta program är tyvärr en skamfläck för alla med lite estetiska krav, det ser ut som en kvarleva från windows 95 eller nåt. Dessutom har det krånglat med webcamöverföringarna när jag använt dessa, jag får helt enkelt ladda windows istället när jag vill camma. Adium, som är ett klockrent msnprogram har inte stöd för msn och såvitt jag vet inte stöd för vissa av dessa blinkningar heller.

* Obskyra program - gällande lite mera perifera användningsområden finns det oftast gott om program till windows, men kanske lite tunt på macsidan, mitt exempel är det faktum att jag gärna kollar på streamad premier league-fotboll, det vet jag inte hur jag ska lösa på min mac och har inte fått några vettiga svar på det, så även där får jag byta till windows, även detta är dock ett litet bekymmer.

Sammanfattningsvis älskar jag min Macbook pro, den är helt suverän. Mac OSX känns 100 gånger stabilare än något windows jag någonsin använt och betydligt mer lightweight. Det var 4 dagar sedan jag startade om datorn och jag märker ingen antydan till seghet.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ohrstrom
Det var 4 dagar sedan jag startade om datorn och jag märker ingen antydan till seghet.

Det var över en vecka sedan jag startade om datorn på jobbet och den känns inte seg. Det är en PC med Windows XP SP3.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580