Permalänk

Sista kollen innan köp

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=789408...

psu (som jag redan äger): http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340676

det slutgiltiga priset är min budget så har ni förslag på förändring så tipsa gärna.

Inga ati kort tack.

Permalänk
Medlem

Satsa på ett AMD system istället. mer för pengarna

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk

Skulle tagit en i5 750 istället och ett Radeon HD5770.
Jag ser att du skriver inga ATI-kort. Men i nuläget så får man faktiskt mer för pengarna. Jag gillar egentligen också nVidia mycket mer än ATI, men ändå sitter jag här nu med ett ATI-kort. Liksom egentligen om du tänker efter, det är ju egentligen bara bortkastade pengar. Jag har varit i samma sits som du, jag hatade också ATI förut.

Permalänk
Medlem

Mitt förslag.

Ta bort ett av grafikkorten.

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk

Amd och ati känns som stort å starkt. Intel och nvidia känns litet å snabt. Jag vill ha det litet å snabt.

har haft amd och ati förut men nu är jag en intel och nvidia person.

Permalänk
Medlem

Öhh.. okej?...

Rätt så wierd anledning till att hålla sig till Nvidia.
Du får mer för pengarna om du kickar ett AMD-kort till att börja med, sen vad du väljer för prolle är egentligen skit samma.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downloader
Amd och ati känns som stort å starkt. Intel och nvidia känns litet å snabt. Jag vill ha det litet å snabt.

har haft amd och ati förut men nu är jag en intel och nvidia person.

jo visst jag var med intel och nvidia förut men gick över till amd nu när man får mer för pengarna. i3 ligger på 1200 man kan lägga till någon hundring och få 955 istället som är fler kärnor mer cache och snabbare.

amd kortena går inte att komma ifrån mest prisvärda just nu tex 5850 är riktigt bra i sin prisklass. finns även 5770 i crossfire om man hellre vill ha 2 kort.

trist men sant. skulle jag dock välja intel nu så skulle jag hellre valt 4 kärning istället mer framtids säkert och behöver inte byta så tidigt.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downloader
Amd och ati känns som stort å starkt. Intel och nvidia känns litet å snabt. Jag vill ha det litet å snabt.

har haft amd och ati förut men nu är jag en intel och nvidia person.

om du ska ha intel så är det enda rätta att köra på ett i5 750 paket som går på ~3500kr eller ett i7 som går på ~5500kr?, medans ett motsvarande amd går på ~2500kr.

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downloader
Amd och ati känns som stort å starkt. Intel och nvidia känns litet å snabt. Jag vill ha det litet å snabt.

har haft amd och ati förut men nu är jag en intel och nvidia person.

Amd är knappast mycket större, däremot både starkare och snabbare i denna prisklassen.
Vill du ha ett framtidssäkert grafikkort och inte har 5000 kr till ett gtx 480 så satsa på ett amd 5xxx kort, t.ex. 5770/5850 som någon föreslagit här.
Då får du dx11 stöd, gddr5 minne och allmänt riktigt bra prestanda för lite mindre pengar än gtx 260.
Intel i3 är, enligt mig, inte heller något bra val. En phenom 2 955 x4 kostar inte så mycket mer och då får du mer cacheminne, högre klockfrekvens och 2 extra kärnor.

Mitt råd är att köpa jonte18s paket, fast med detta moderkortet:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=585260

Lycka till.

Permalänk
Hedersmedlem

Korspost. Låst!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.