Permalänk

Deklarationspapper?

Sett att en väldig massa folk deklarerat nu. Själv har jag inte ens fått mina papper än. Visserligen fortfarande tidigt, men är grymt nyfiken på om det blir lite pengar eller kanske rentutav kvarskatt.

Ska alla ha fått sina papper nu? Eller är det folk som kör med olika e-legitimation som bara har hunnit deklarera?

Permalänk

Jag har fått papprena och deklarerat. Har inget e-leg.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

De flesta verkar ha fått sina på papper nu, men logga in med e-legitimation och kolla din deklaration?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde via nätet som vanligt, så skönt att slippa mecka med massa papper

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Fick mitt papper idag, ska deklarera på nätet

EDIT: Min syrra har ej fått sitt!

Permalänk
Medlem

Har inte fått mina papper ännu, men har deklarerat online iallafall.

Permalänk

Ok då har de nog bara inte kommit än. Har ingen e-legitimation (tror jag?) så måste vänta på papprena. För att få säkerhetskoden att logga in med.

Tackar för svaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Ok då har de nog bara inte kommit än. Har ingen e-legitimation (tror jag?) så måste vänta på papprena. För att få säkerhetskoden att logga in med.

Tackar för svaren

vad har du för bank? Swedbank har iaf så du kan fixa BankID via internetbanken helt gratis.. säkert fler banker

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Fick tillbaka ca 6K men antar att det blir +/- nästa gång så.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
vad har du för bank? Swedbank har iaf så du kan fixa BankID via internetbanken helt gratis.. säkert fler banker

Har swedbank. Får kolla på det.

Edit, det var ju snabbt fixat. Tack för tipset. Ynka 2k får jag tillbaka på skatten, men bättre än inget. Var nojig att jag skulle få betala.

Permalänk
Avstängd

Skulle logga in nyss o kolla hos skatteverket, men det går inte o logga in med e-legitimationen innan man fått papperen.

Felkod 701 är det.

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått mina papper än, men de kommer senast den 15 april.

Jag har loggat in på nätet med bankid och lagt lite avdrag etc, får tillbaka runt 16k, så det är inte helt fel Var över 13k jag skulle få tillbaka innan jag började med avdragen, så det är ju knappt värt att göra avdrag..

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Fick mina papper i måndags, men jag fixade det över nätet förra veckan 13k tror jag får tillbaks!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Fick mitt i förra veckan, ska få tillbaka 4000.
Det kommer ju lägligt i början av sommaren, får väl spendera det på en resa till puttgarden

Permalänk
Medlem

papper mottagna, 1.5k tillbaka innan avdrag, lär ju öka lite.
Lite impad att dom lyckas pricka min skatteinbetalning så bra(100k+ i skatt och bara missa med 1.5 är acceptabelt )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReZZiE
Skulle logga in nyss o kolla hos skatteverket, men det går inte o logga in med e-legitimationen innan man fått papperen.

Felkod 701 är det.

Varken jag eller sambon har fått våra papper, men ändå kunde vi logga in på skatteverket.se med BankID och titta och deklarera.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Har ej fått papper med jag har loggait med e-leg via nordea och kollat runt lite. Ska tydligen få tillbaka 19200kr.. Måste tala med min chef om skatten han drar

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

Jag deklarerade kvällen innan man egentligen fick deklararera. Lite konstigt att det gick^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b