Vilken tillverkare är bäst?

Permalänk

Vilken tillverkare är bäst?

Har bestämmt mig för att köpa grafikkortet Radeon HD 5970 till min nya "redigeringsdator" som för övrigt kommer att sitta fast på moderkortet "Asus P6T" (om det nu har någon betydelse)...

Min fråga är bara, vilken tillverkare ska man egentligen välja?? Finns ju många att välja på, bland annat:

XFX
MSI
Asus
PowerColor
Sapphire
HIS

Vilken ska man välja? För och nackdelar med någon av dessa?

Permalänk
Medlem

Garanti, kylning, tillbehöv och kvalitet på strömförsörjning brukar vara det som skiljer, finns även anndar små detaljer, men det är väll det väsentliga.

Permalänk
Avstängd

XFX !

XFX har väl livstids garanti om du reggar produkten inom 30dar från köpet? Så om kortet mot all förmodan går sönder, så skickar dom ett nytt åt dig dirr.

Sen har dom ju 5star support också om jag inte minns helt fel...
Har dock aldrig behövt kontakta deras support, men endå bra o veta för framtiden..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cratzky
XFX !

XFX har väl livstids garanti om du reggar produkten inom 30dar från köpet? Så om kortet mot all förmodan går sönder, så skickar dom ett nytt åt dig dirr.

Sen har dom ju 5star support också om jag inte minns helt fel...
Har dock aldrig behövt kontakta deras support, men endå bra o veta för framtiden..

XFX har fruktansvärt dålig service, Jag har mycket problem med mitt och de behöver göra ett nytt bios till mig. Då fick jag svaret: "Köp nytt kort"

GLHF med att köpa XFX Notera att detta antagligen inte händer men måste ju berätta..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

tror dom flesta har dålig service men fått svar av msi att jag kunde betala för o laga mitt trasigt moderkort som vad ena pci-e platsen var DOE på... då blir man lite sur... kanske mitt fel att jag köpte kortet utomlands osv, fast det var nyköpt...

man får oftast det man betalar för. asus kylarna på sina grafikkort gillar jag, men köper his / pow / sap då det oftast är billigare...