Permalänk
Medlem

Steam Error

tjo! jag har mig ett skit störande problem.

satt och spelade CS:S med en polare och steam fungerade fint, nästa gång jag skulle spela det så går det inte att starta, får det här erroret

steam är nu installerat, CS:S är ny tankat (inte från backup) och datorn är ny installerad, fattar inte varför det fungerade första gången men inte andra.
har googlat på det men har inte hittat något svar som fungerar, folk säger bara starta om steam eller ta bort alla filer i steam mappen (utom steam.exe och nått mer)

kan inte starta nått steam spel, får samma error varje gång.

någon som vet vad som är problemet? :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Installera om steam, enda jag kan tänka mig..
Steam brukar inte ge felkoder utan anledning, fungerar inte det så skulle jag gissa på att något ligger fel i din nyinstallation av css

Permalänk
Medlem

testa starta om din dator.. Har för mig att det fungerade för mig när jag fick liknande error på L4d2

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

har installerat om steam 2 gånger :/ en gång använde jag mig av en backup på css, andra så tankade jag ner det igen.

har startat om datorn ett par gånger också, fungerade för ett annat error jag fick innan detta, men nu sitter jag fast på det här erroret, skit drygt, vill spela -.-
ska skicka ett mail till steam och fråga dom efter jag gjort lite mat

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Sötast

Skumt, för mig brukar det räcka att starta om steam när det händer :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Skumt, för mig brukar det räcka att starta om steam när det händer :/

alla säger så, har prövat hur många gånger som helst :/ stör mig som fan på det

vet inte om det gör nått att jag installerade comodo antivirus ett par dagar sen, har haft problem med just comodo när jag installerar saker eller ska köra vissa program att den blockar det utan att jag vill, ska pröva av installera det

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Du borde testa att instalera om steam, ser ut som någonting är fel i game-mappen, vet inte säkert dock.

värt ett försök!

Visa signatur

Antec Nine Hundred | MSI P55-CD53 | i7-860 @3.8 | Corsair XMS3 8GB |XFX HD4890 OC | Corsair 650W | Cooler Master V8

Permalänk
Medlem

det fixade sig nu, avinstallerade comodo och startade om datorn, nu fungerar det utan problem (+ att datorn startar SJUKT mycket snabbare ) lite synd, gillade comodo va ganska nice :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

kontakta Steam support se vad dom säger..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
kontakta Steam support se vad dom säger..

har gjort det, men har inte fått svar än, tycker det är udda att man inte ska kunna ha comodo och spela CSS, jag har ju spelat det förut och haft comodo så, får se :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

¨prova köra en hel rensning med allt vad steam heter. alla spel, sparade spel och inst. mappar. visst så kommer game progress gå förlorat men kan vavärt kanske.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
¨prova köra en hel rensning med allt vad steam heter. alla spel, sparade spel och inst. mappar. visst så kommer game progress gå förlorat men kan vavärt kanske.

har redan gjort det om du läste, hela datorn är ominstallerad, fungerade inte då häller men jag har löst det, avinstallerade comodo och det fungerar nu

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5