Permalänk
Medlem

2st 5770

tja köpte http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332714 för nån vecka sen där får man med 2st XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 . Jag kan inte mycket om datorer så jag vet inte om båda fungerar tsm som det ska, min polare har typ samma dator men bara ett sånt grafik kort och vi har typ samma fps o skit.
Fick med en "brygga" som man satt mellan grafikkorten och kopplat in den.
skulle vara tacksam om någon hjälpte mig

Permalänk

Har du aktiverat CrossFire i Catalyst?

Permalänk
Medlem

nej, var laddar jag ner catalyst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolzlo
nej, var laddar jag ner catalyst?

Installerat CD'n? Annars www.ati.com

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolzlo
nej, var laddar jag ner catalyst?

www.ati.com sedan support sedan graphic drivers och sedan väljer du va du har för något och till sist laddar du ned filen och installerar.

Permalänk
Medlem

laddade ner från http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=win7/window... , ATI Catalyst™ 10.3 Suite for Windows 7 (64 bit)

under installationen började skärmen stängas av och på typ , ska det göra det eller är det nått fel. Men det stod att det inte inträffade några fel under installationen dock .

det är installerat nu, vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolzlo
laddade ner från http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=win7/window... , ATI Catalyst™ 10.3 Suite for Windows 7 (64 bit)

under installationen började skärmen stängas av och på typ , ska det göra det eller är det nått fel. Men det stod att det inte inträffade några fel under installationen dock .

det är installerat nu, vad ska jag göra?

Det ska göra så.

Kolla i CCC om CF är aktiverat - annars aktiverar du det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

antar cf=crossfire , det är redan inkrysat i enable. men dock på listan över är det bara med ett grafik kort , 1.ATI Radeon HD 5700 Series [ G2420HDBL ]
ingen .2 ska det vara så? fungerar allt som det ska nu?

Permalänk

CCC > Graphics > CrossFireX > Kryssa i rutan "Enable CrossFireX".

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolzlo
antar cf=crossfire , det är redan inkrysat i enable. men dock på listan över är det bara med ett grafik kort , 1.ATI Radeon HD 5700 Series [ G2420HDBL ]
ingen .2 ska det vara så? fungerar allt som det ska nu?

Så ska det va!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

hmm , ok men tack för att ni alla hjälpt mig glad påsk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolzlo
hmm , ok men tack för att ni alla hjälpt mig glad påsk.

Om du fortfarande är osäker - ladda ned GPU-Z, där står det om datorn använder båda korten

Visa signatur