Permalänk
Medlem

Röda händer

Tjena!
är så att jag brukar bli ganska röd om händerna (både på ovan och undersidan) utan någon ansträngning, det blir normal färg om jag håller upp dom fast bara på ovansidan. Jag är ofta också kall om händerna fast det typ är varmt i rummet. fast jag är inte alltid kall om händerna.
någon som vet vad jag kan göra åt det?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd

att du blir kall beror nog på dplig blodcirkulation, lösning motionera mera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
att du blir kall beror nog på dplig blodcirkulation, lösning motionera mera.

kan vara. fast jag motionerar ganska mycket. gjorde för något år sedan iaf, spelade både fotboll innebandy och hockey samtidigt, fast då var jag inte röd om händerna eller kall

jag är 13 år, 167cm och väger ungefär 48 om det skulle hjälpa

EDIT: senaste året har jag inte motionerat så mycket. typ bara gå till skolan, lite skateboard (fast inte så jätte mkt) och idrott, 2ggr i veckan

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Brukar också bli så för mig vid vintern, då brukar även huden bli torr och spricka :/ Testat typ hudkräm?

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Gene Z170 mATX || Intel Core i7 6700K @4.0 GHz
EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ll Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2800 MHz CL16
Samsung EVO 850 - 500 GB || Corsair Force GT - 120 GB
Corsair Carbide Air 240 - Vit ll Corsair AX760

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heronic
Brukar också bli så för mig vid vintern, då brukar även huden bli torr och spricka :/ Testat typ hudkräm?

okej de ska jag göra, typ hth då eller?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

ja, nån sorts återfuktande iaf

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Gene Z170 mATX || Intel Core i7 6700K @4.0 GHz
EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ll Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2800 MHz CL16
Samsung EVO 850 - 500 GB || Corsair Force GT - 120 GB
Corsair Carbide Air 240 - Vit ll Corsair AX760

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heronic
ja, nån sorts återfuktande iaf

okej, fast min hud "spricker" inte, fast det skadar inte att andvända det

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Japp jag blir också hemsk torr om händerna. Svider något fruktansvärt. Pröva försvarets hudsalva väldigt bra finns på apoteket.

Permalänk
Medlem

Man förändras iofs ganska mycket när man är ung och kåt viril. Det kan gå över, som svettiga händer. Men tillfällligt kan det lindra lite om du ser till att träna fingrarna och händerna. Själv blev jag av med en del handsvett när jag hade perioder av intensivt gitarrspelande, händerna blev även mindre "köttiga".
Testa använda såna där fina träningsverktyg för händerna och klämbollar och liknande.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

får väll spela ännu mera gittar än jag redan gör ska nog skaffa något träningsverktyg för händerna också. tack för all hjälp

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag