Problem med mitt kära PS3

Permalänk
Medlem

Problem med mitt kära PS3

Hej Sweclockers!!

Jag har ett litet problem som jag verkligen hoppas att någon av er kanske har en aning om hur man skall lösa.

Häromdagen var jag nere på El Giganten och såg en så kallad extern hårddisk.. kanon pris för ett minne på 500GB. När jag kom hem och formaterat disken, kopplade jag in den i mitt PS3 och väntade på respond.

Ingenting hände.. Filsystemet var av NTFS och jag tror kanske att det är FAT32 som gäller?

FAT32 finns inte med när man försöker formatera den med Windows egna formaterings program.

Jag har testat en FAT32 Snabbformatering med programmet "CompuApps Swissknife v3" men den visar fortfarande NTFS som filsystem.

Så min fråga till er nu Sweclockers är om det går att "tvinga" formatet till FAT32 på något sätt? tror det kan vara felet.

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Du kan inte formatera den från din PS3?

Permalänk

Hårddisken ska vara i FAT32. Sedan ska du ha mappar vid namnen. Music, Picture, Video, Game. Så lägger du in musiken i music te.x.

MVH

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Du kan inte formatera den från din PS3?

Kan fungera! Har dock ingen clue var man har lagt in formaterings verktyget.. vet du?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luven
Kan fungera! Har dock ingen clue var man har lagt in formaterings verktyget.. vet du?

Det roligaste jag anslutit till min är USB-minnen (FAT32) och jag har heller aldrig provat. Var mest en tanke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
Hårddisken ska vara i FAT32. Sedan ska du ha mappar vid namnen. Music, Picture, Video, Game. Så lägger du in musiken i music te.x.

MVH

Håller med till 100% tror att det stör sig pga att det inte är FAT32.. tyvärr då som jag skrev i tråden kan jag inte ändra det till något annat än NTFS.. Har du någon aning om hur jag kan "tvinga" den till ett annat format?

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det roligaste jag anslutit till min är USB-minnen (FAT32) och jag har heller aldrig provat. Var mest en tanke.

Okej! Jag får kolla runt lite i PS3:an och se om jag hittar något! Tack för hjälpen!

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luven
Okej! Jag får kolla runt lite i PS3:an och se om jag hittar något! Tack för hjälpen!

MVH

Har fortfarande inte hittat något.. Det är ingen som kanske vet något program eller liknande som kan "tvinga" den till ett annat format?

MVH

Permalänk

Öppna kommandotolken och skriv: "format /FS:FAT32 x:" där x är enheten som du vill formatera, om inte det funkar så finns det tredjepartsprogram som kan göra det åt dig om du googlar på det.

Här är ett tex: http://www.compuapps.com/Download/swissknife/swissknife.htm

Permalänk
Medlem

Fick igång den nu! har tvingat den till FAT32...

Tack ännu en gång för all hjälp!!

Moderator kan låsa tråd om så önskas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luven
Fick igång den nu! har tvingat den till FAT32...

Tack ännu en gång för all hjälp!!

Moderator kan låsa tråd om så önskas!

Härligt!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

cmd prompt ftw lol xD

Visa signatur

RTS :D