Blåst på SweClockers

Permalänk
Medlem

Blåst på SweClockers

Vill bara lägga en notis & fråga hur många här som blivit blåsta av en person från Jönköping, typ som jag blev blåst på Ramminnen.

Vill bara veta & hur många som gjort en anmälan mot personen/personerna.
För jag tänker göra en anmälan nu för jag är väldigt trött på sådan här skit!
Även Sweclockers har lovat att stå till tjänst med uppgifter i anmälan.
Så ni som har blivit lurade, ju fler vi är ju lättare är det att fälla personerna!

Mvh

Permalänk
Medlem

Gjorde en jävligt stor tråd om det hade även bevis

Men en mod stängde den

Blåst blev man på 1000kr och han fortsätter att lura folk.

Tråden heter Bedrägare på Sweclockers ( tror jag )
Han sa att jag inte hade någon bevis och stängde av den

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Tråden .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fatalty
Gjorde en jävligt stor tråd om det hade även bevis

Men en mod stängde den

Blåst blev man på 1000kr och han fortsätter att lura folk.

Tråden heter Bedrägare på Sweclockers ( tror jag )
Han sa att jag inte hade någon bevis och stängde av den

Jag har blivit kontaktad av en annan här via PM om att han har blivit blåst av samma person & han har gjort en anmälan nu. För det visade sig att det var samma person som vi båda handlade av + samma minnen.
Så detta måste ju ändå bevisa något.

Permalänk
Medlem

Sånt här suger verkligen, hoppas personen åker fast.

Jag undrar hur fan dessa människor har mage för att blåsa folk.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Re: Blåst på SweClockers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duveke
Vill bara lägga en notis & fråga hur många här som blivit blåsta av en person från Jönköping, typ som jag blev blåst på Ramminnen.

Vill bara veta & hur många som gjort en anmälan mot personen/personerna.
För jag tänker göra en anmälan nu för jag är väldigt trött på sådan här skit!
Även Sweclockers har lovat att stå till tjänst med uppgifter i anmälan.
Så ni som har blivit lurade, ju fler vi är ju lättare är det att fälla personerna!

Mvh

Hur går han tillväga?

På vilket sätt ska sweclockers stå till tjänst?

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Re: Re: Blåst på SweClockers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matwik
Hur går han tillväga?

På vilket sätt ska sweclockers stå till tjänst?

Dom har loggar & uppgifter. Inte vet jag. Jag har pratat med dom & dom sa att dom skulle bistå med uppgifter som endast polisen kan ta del av OM jag gör en anmälan.
Sen själv har jag kontonummer + alla IP nummer på servarna som dom använd när dom mailat. Så det borde gå att få tag på peronen.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Blåst på SweClockers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matwik
Hur går han tillväga?

På vilket sätt ska sweclockers stå till tjänst?

Ta reda på hans IP mm

Och nu kommer alla säga dom har inte rätt till de OSV

Men dom HAR , HAN HAR BLÅST MÅNGA I ER EGEN HEMSIDA

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Blåst på SweClockers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fatalty
Ta reda på hans IP mm

Och nu kommer alla säga dom har inte rätt till de OSV

Men dom HAR , HAN HAR BLÅST MÅNGA I ER EGEN HEMSIDA

IP har jag redan. Namn & address hade varit bättre. Får se vilka uppgifter jag får ta del av i polisanmälan. Konto nummret borde ju ge namn etz..

Permalänk

Att människor kan sjunka så lågt för att tjäna 1000 kr är ofattbart. Kan man inte lita på varandra längre?

Permalänk
Avstängd

Men varför öppnade ni inte paketet i kassan? det är ju helt okej nu verkar det som, får pengarna tillbaka med har jag hört.

Förskott? inga problem, bara att gå till banken och få namn och hem adress till skojaren..

Allt finns att läsa på "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Men varför öppnade ni inte paketet i kassan? det är ju helt okej nu verkar det som, får pengarna tillbaka med har jag hört.

Förskott? inga problem, bara att gå till banken och få namn och hem adress till skojaren..

Allt finns att läsa på "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Banken lämnar inte ut personuppgifter på folk om man kommer dit med ett bankkonto nummer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duveke
Banken lämnar inte ut personuppgifter på folk om man kommer dit med ett bankkonto nummer.

Jag vet, ville bara göra reklam för världens dummaste tråd, inte denna utan den som jag nämner.

This one = http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jag vet, ville bara göra reklam för världens dummaste tråd, inte denna utan den som jag nämner.

This one = http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Vet inte om du har lässvårigheter eller bara måste vara besserwisser, men i den tråden gör du bort dig totalt.

Permalänk
Medlem

om man får e-mail, namn, adress samt konto-nr och sen bollar lite samtal/e-mails så måste folk vara sjukt fräcka om dom ska våga lura en.
är ju bara att gå till banken och prata med dom och se så namnet man fått stämmer med kontoägarens, aldrig haft nått problem med det hittills.
en sökning på eniro/hitta.se görs ju på 2 minuter också.
sen är väl antal tidigare annonser/poster och reg-datum av stort intresse innan man skickar över pengarna.
någon som har haft uppe en hel del annonser och varit reggad 5+ år borde ju inte vara något problem att lita på.
som sagt, jag har aldrig haft problem på sweclockers

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jag vet, ville bara göra reklam för världens dummaste tråd, inte denna utan den som jag nämner.

This one = http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Din buse:D ...smygreklam...

Permalänk
Geeks
SweClockers

Som alltid i sådana här fall så gäller det att samla ihop alla uppgifter man har och polisanmäla. Vi hjälper mer än gärna till att få fast bedragaren.

Vad som däremot inte är särskilt begåvat är att starta en tråd om det och börja leta efter möjliga gärningsmän. I 9 fall av 10 slutar det med att någon oskyldig blir uthängd vilket kan få otrevliga konsekvenser.

Polisanmäl och kontakta oss är receptet för framgång.

*tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015