Permalänk
Medlem

Vill kunna spela!

Jag ska som sagt bygga en gaming dator, spelade bad Company 2 idag för första gången och älskade det, min kompis spelade det på högsta grafiken och jag undrar om jag kommer att kunna spela det så med ett XFX Radeon HD 5770 1GB ???? Eller annars hur långt kommer jag med det?

Permalänk
Medlem

Skulle nog tro att du behöver ett lite fetare kort för att kunna maxa spelet. Om det inte är kravet ska det nog dock gå bra. 5870 eller motsvarande lär nog behövas annats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

antar att du kommer lika långt som med mitt 4890 ungefär, jag kör allt maxxat @ 1650x1080, fast jag spelade bara beta'n så jag vet inte hur det är nu, runt 50-30fps

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Du lär nog få bra flyt i de med de kortet, va noga med o sattsa på en fyrkärnig CPU bara så ska de nog gå fint. FPS:n beror mkt på din skärmupplösning såklart, så i full HD och mkt Kantutjämning och AF kan de nog få de lite svettigt. De lär vara spelbart, men utan nårra skryt fps.

Du lär komma långt med ett HD5850 tror ja.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

I FullHD Borde du satsa på ett 5850 eller starkare..

Tycker också du ska vänta på amds 6-kärniga som kommer 26april

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Bc2 Kräver på Cpun vad jag vet, inte 100% dock.

Testade mitt 5870 på Bc2 (single) när datorn vägra köra CF ( Fixat )

körde Maxxat 1920x1200 High på allt med Single. Funkade Prima! inge lagg och säkert med över 50 Fps hela tiden ( när det inte var fullt pådrag)

Så om du kör 1680x1080 bör det inte vara några problem att köra Max med ett 5770, annars så kan du Köra Crossfire, ett sådant kort kostar runt 1500:-
Så 5770 CF borde slå single 5870.

Hoppas det var till hjälp.;)

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Med mitt XFX Radeon HD 5770 1GB får ja mellan 20 (vid stora explosioner..) - 70 fps på medium.

Permalänk
Medlem

Jag sparar nog vidare till ett XFX Radeon HD 5850 1GB det borde räcka för mig!

Permalänk

Bror på hur kåt på AA du är