Var kan man köpa en plastbit av denna typ:

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa en plastbit av denna typ:

Ska försöka mig på att hänga upp hårddiskarna för att slippa de brutalt högljudda vibrationerna som hamnar i hela chassit.

Kan nån hjälpa mig identifiera denna sortens plastbit, och om ni också vet var man kan köpa en sån?

Alltså nåt som går att skruva in i skruvhålen på hårddisken, och sen har en ögla för att dra igenom resårsnodd i. Den behöver inte se exakt likadan ut, utan bara något som har samma funktion.

Permalänk
Medlem

Gör egna? behövs ju bara någon böjbar plast sen hål till skruven billigt tips ^^

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

Nåt tips på var jag köper böjbar plast?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tackle
Nåt tips på var jag köper böjbar plast?

fan va du va inne på att köpa grejor leta runt lite hemma? en gammal tandkrämstub eller vafan som helst går att använda

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -GufuX-
fan va du va inne på att köpa grejor leta runt lite hemma? en gammal tandkrämstub eller vafan som helst går att använda

Ja böjbar plast finns i alla hem Leta så hittar du. Kanske fråga din mamma hon har nog något hon inte ska använda.

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

ta va du vill, jag tog ett par plast straps man har för att bunta ihop kablar, som sen sitter i ett gumiband ^^

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag lovar, hittar ingen böjbar plast här.

Jag hittar såna små plaststraps man buntar ihop kablar med, men dom är ju inte bredare än en 3-4mm.

Sorry, jag är trög - fattar inte hur man skulle kunna förvandla en använd tandkrämstub till en plastbit av den sort på bilden. Den skulle ju isåfall vara väldigt mjuk och det skulle inte kännas så säkert att hänga upp hårddisken i den klena plasten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elghinnarisa
ta va du vill, jag tog ett par plast straps man har för att bunta ihop kablar, som sen sitter i ett gumiband ^^

Ja kan man me bara fantasin som sätter gränserna ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tackle
Jag lovar, hittar ingen böjbar plast här.

Jag hittar såna små plaststraps man buntar ihop kablar med, men dom är ju inte bredare än en 3-4mm.

Sorry, jag är trög - fattar inte hur man skulle kunna förvandla en använd tandkrämstub till en plastbit av den sort på bilden. Den skulle ju isåfall vara väldigt mjuk och det skulle inte kännas så säkert att hänga upp hårddisken i den klena plasten.

Fråga nog i hemmet finns nog något som du kan använda

1.Klipp ut en lagom bit
2.en lagom bit ^^
3.böj biten
4.gör hål till skruven
5.bit med hål i
6.sätt på den på hårddisken
OBS behöver inte vara pepsodent eller en tandkrämstub

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Permalänk
Avstängd

ta en kondom ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av final stretch
ta en kondom ^^

Lyssna på ''final stretch''!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk

har ett gäng sånna och elfa mm säljer de dock till hutlösa priser.. gör egna

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tackle
Jag lovar, hittar ingen böjbar plast här.

Jag hittar såna små plaststraps man buntar ihop kablar med, men dom är ju inte bredare än en 3-4mm.

Sorry, jag är trög - fattar inte hur man skulle kunna förvandla en använd tandkrämstub till en plastbit av den sort på bilden. Den skulle ju isåfall vara väldigt mjuk och det skulle inte kännas så säkert att hänga upp hårddisken i den klena plasten.

Vad spelar det för roll om strapsen bara är 3 mm breda? de håller nog en HDD i alla fall.

Samma sak med tandkrämstuben, röstar lätt på den varianten bara för den otroligt snygga DIY bilden av Kvist90_ det kommer hålla!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
Vad spelar det för roll om strapsen bara är 3 mm breda? de håller nog en HDD i alla fall.

Det går inte att göra ett hål stort nog för en skruv att träs igenom, utan att man pajar hela plasten runt hålet. Hålet blir bredare än plastremsan i sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
Vad spelar det för roll om strapsen bara är 3 mm breda? de håller nog en HDD i alla fall.

Samma sak med tandkrämstuben, röstar lätt på den varianten bara för den otroligt snygga DIY bilden av Kvist90_ det kommer hålla!

Tack Glädjer mig att någon gillar mitt snygga paint work

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tackle
Det går inte att göra ett hål stort nog för en skruv att träs igenom, utan att man pajar hela plasten runt hålet. Hålet blir bredare än plastremsan i sig.

Köp bredare då? kostar typ 20kr för 100st på biltema och dom är bra till allt

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tackle
Det går inte att göra ett hål stort nog för en skruv att träs igenom, utan att man pajar hela plasten runt hålet. Hålet blir bredare än plastremsan i sig.

Annars drar du bara strappen runt skruven, eller något i den stilen använd lite fantasi röstar fortfarande för Kvist90_'s snygga tandkräms lösning

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Jag har ju gjort en ritning till dig varför inte använda den då? om du tror tandkrämstuben är för klen testa dra i sönder den men två tänger eller något det är rätt tålig plast ska du se

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvist90_
Jag har ju gjort en ritning till dig varför inte använda den då? om du tror tandkrämstuben är för klen testa dra i sönder den men två tänger eller något det är rätt tålig plast ska du se

Och om man inte är supernoga med att skrubba rent så får man också en härlig, fräsch mintdoft som genomsyrar datorn, helt gratis!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Och om man inte är supernoga med att skrubba rent så får man också en härlig, fräsch mintdoft som genomsyrar datorn, helt gratis!

ÅÅ ja inte helt fel de..

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk

Tubtekniken verkar vara en vinnare.
Assnygg ritning också

Litar man inte på plasten, som f.ö. kommer att hålla, så kan man istället nyttja burklock.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag gjorde mina hdd hängare av en gammal cyckelslang funkar asbra

Permalänk

Om man nu nödvändigtvis vill köpa en färdig lösning finns liknande på biltema:
http://www2.biltema.se/products/product.asp?iSecId=464&iItemI...

kanske inte lika snygga men de funkar säkert hyfsat

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvist90_
Ja kan man me bara fantasin som sätter gränserna ^^

Fråga nog i hemmet finns nog något som du kan använda

http://img693.imageshack.us/img693/1134/tandkrm.jpg

1.Klipp ut en lagom bit
2.en lagom bit ^^
3.böj biten
4.gör hål till skruven
5.bit med hål i
6.sätt på den på hårddisken
OBS behöver inte vara pepsodent eller en tandkrämstub

GhettoMod när det är som bäst

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvist90_:

Ja kan man me bara fantasin som sätter gränserna ^^

Fråga nog i hemmet finns nog något som du kan använda

http://img693.imageshack.us/img693/1134/tandkrm.jpg

1.Klipp ut en lagom bit
2.en lagom bit ^^
3.böj biten
4.gör hål till skruven
5.bit med hål i
6.sätt på den på hårddisken
OBS behöver inte vara pepsodent eller en tandkrämstub

"OBS behöver inte vara pepsodent eller en tandkrämstub :D" HAHAHA! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av majjan85:

"OBS behöver inte vara pepsodent eller en tandkrämstub :D" HAHAHA! xD

Pepsoden får njuta av sin gratisreklam

Tänk er dessa lines i deras reklam:

Pepsodent är inte bara bra på att rengöra tänder. Detta är något som ljudhatande datorägare har märkt. Med våran tandkrämstub kan man nu även tillverka hårddiskupphängning!

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem

Plexiglas + varmluftspistol = sant

Permalänk
Skrivet av CompassioN:

Och om man inte är supernoga med att skrubba rent så får man också en härlig, fräsch mintdoft som genomsyrar datorn, helt gratis!

Hahaha

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.